Bu dersin amacı Ibsen’den başlayarak günümüze kadar uzanan dönemde yazılmış olan oyunları tiyatro ve toplum ilişkisi üzerine yoğunlaşarak incelemektir. Eserlerin yazılmış olduğu dönemlerdeki estetik anlayışı ve izleyici tepkisi de gözönüne alınarak tiyatronun sosyal ve siyasal açıdan farkındalık yaratmadaki rolünü öne çıkarmak hedeflenir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ayşem Seval
Asistanlar
--
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Henrik Ibsen, A Doll's House
Bertold Brecht, Mother Courage
Samuel Beckett, Waiting For Godot
Caryl Churchill, Cloud Nine
Edward Bond, Lear
Davis Greig, Europe
Mark Ravenhill, from Shoot, Get Treasure, Repeat
Diğer Kaynaklar
Styan J.L. Modern Drama in Theory and Practice: Realism and Naturalism, Cambridge University Press, 1981.
Styan J.L. Modern Drama in Theory and Practice: Symbolism, Surrealism and the Absurd, Cambridge University Press, 1981.
Styan J.L. Modern Drama in Theory and Practice: Expressionism and the Absurd, Cambridge University Press, 1981.
Esslin, Martin. The Theatre of the Absurd, Anchor Books, 1961.
Bentley, Eric, The Theory of The Modern Stage, New York, 1968.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Modern dramanın başlangıcı, gerçekçilik akımının ustaları: Henrik Ibsen, A Doll's House
Sunum, tartışma ve yazılı ödev
2. Hafta
A Doll's House
Sunum, tartışma ve yazılı ödev
3. Hafta
Gerçekçilik Dışı: Epik Tiyatro
Bertolt Brecht, Mother Courage
Sunum, tartışma ve yazılı ödev
4. Hafta
Mother Courage
Sunum, tartışma ve yazılı ödev
5. Hafta
Gerçekçilik Dışı: Uyumsuz Tiyatro
Samuel Beckett, Waiting For Godot
Sunum, tartışma ve yazılı ödev
6. Hafta
Waiting For Godot
Sunum, tartışma ve yazılı ödev
7. Hafta
Modern’den Postmodern’e: Caryl Churchill, Cloud Nine
Sunum, tartışma ve yazılı ödev
8. Hafta
Vize Haftası
Sunum, tartışma ve yazılı ödev
9. Hafta
Cloud Nine
Sunum, tartışma ve yazılı ödev
10. Hafta
Edward Bond, Lear
Sunum, tartışma ve yazılı ödev
11. Hafta
Lear
Sunum, tartışma ve yazılı ödev
12. Hafta
David Greig, Europe
Sunum, tartışma ve yazılı ödev
13. Hafta
Europe
Sunum, tartışma ve yazılı ödev
14. Hafta
Mark Ravenhill, Shoot, Get Treasure, Repeat
Sunum, tartışma ve yazılı ödev
15. Hafta
Değerlendirme
16. Hafta
Final Sınavı Haftası
17. Hafta
Final Sınavı Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
2
55
Derse Devam / Katılım
70
0
Final
1
45
ÖÇ-1
Modern çağ ile ilişkin temel eğilim ve akımlar ve yirminci yüzyıl tiyatrosundan önce oluşan önemli gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ-2
Tiyatro eserlerinin ortaya çıktığı dönemlerdeki entellektüel, siyasal, kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
ÖÇ-3
Modern ve çağdaş tiyatro yazarları tarafından yazılan eserlerin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
ÖÇ-4
Modern ve çağdaş tiyatro ile ilişkin terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
ÖÇ-5
Metin, performans ve toplum kavramları arasında ilişki kurarak eserlerin okunmasında, betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
ÖÇ-6
Sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlaması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.