Dersin amacı öğrencilere 20. yüzyıl İngiliz Edebiyatindaki çeşitli şiir denemelerini ve akımlarını tanıtmak
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. ipek Kotan Yiğit
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 10:00-13:00, 3C 8 10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 11:00-12:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Konu anlatımı, tartışma ve grup çalışması
Temel Kaynaklar
Keith Tuma (ed.) Anthology of Twentieth-Century British and Irish Poetry (OUP, 2001)
Michael Schmidt (ed.), The Harvill Book of Twentieth-Century Poetry in English (London, 2000)
Diğer Kaynaklar
Jon Cook (ed), Poetry in Theory (Blackwell, 2004)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: Dersin içeriğini tanıtmak ve 20. yüzyıl İngiliz Edebiyatıyla ilgili bağlamsal bilgi vermek
Konu anlatımı, tartışma ve grup çalışması
2. Hafta
Modern, Modernite, Modernizm
Temel Kavramlar ve Bakış Açıları
Konu anlatımı, tartışma ve grup çalışması
3. Hafta
Sembolizm, Yeats, “The Symbolism of Poetry”, Mallarme, from “Crisis in Poetry”, “Herodiade”
Konu anlatımı, tartışma ve grup çalışması
4. Hafta
Imgecilik, Pound, “A Retrospect”, “A Few Don’ts”, H. D., “The Pool”, “Sea Rose”, Mina Loy, “Parturition”
Konu anlatımı, tartışma ve grup çalışması
5. Hafta
Pound, “Leviora”, “Statement of Being”, Eliot, “The Waste Land: The Burial of the Dead”
Konu anlatımı, tartışma ve grup çalışması
6. Hafta
W. C. Williams, “The Red Wheelbarrow”, “This is Just to Say”, Wallace Stevens, “The Emperor of Ice Cream”, “The Snow Man
Konu anlatımı, tartışma ve grup çalışması
7. Hafta
Tekrar
Konu anlatımı, tartışma ve grup çalışması
8. Hafta
Midterm
Konu anlatımı, tartışma ve grup çalışması
9. Hafta
Harlem Rönesansı, Langston Hughes, “”Let America Be America Again”, “The Weary Blues”, Countee Cullen, “For a Lady I Know”,
Konu anlatımı, tartışma ve grup çalışması
10. Hafta
Beat Şiiri, Allen Ginsberg, “In the Baggage Room at Greyhound”, “Please Master”, Gregory Corso, “Birthplace Revisited”, “I am 25”
Konu anlatımı, tartışma ve grup çalışması
11. Hafta
Plihilp Larkin, “Deceptions”, “Churchgoing”, Elizabeth Jennings, “A Chorus”, “Accepted”,Thom Gunn, “”The Hug”, “My Sad Captains”
Konu anlatımı, tartışma ve grup çalışması
12. Hafta
J. H. Prynne, “How It’s Done”, “Living in History”, Denise Riley, “Lone Star Clattering”, “A Misremembered Lyric”
Konu anlatımı, tartışma ve grup çalışması
13. Hafta
Sömürgecilik sonrası: Les Murray, Grace Nichols, Jackie Kay
Konu anlatımı, tartışma ve grup çalışması
14. Hafta
Tekrar
Konu anlatımı, tartışma ve grup çalışması
15. Hafta
Final sınav haftası
16. Hafta
Final sınav haftası
17. Hafta
Final sınav haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
80
Derse Devam / Katılım
1
20
ÖÇ-1
20. yüzyıl ‘Anglophone’ şiirlerini, temel akımlarını, düşüncelerini ve şairlerini geniş perspektifle ele almak
ÖÇ-2
Dönemi düşünce, kültürel ve sosyo-tarihsel açıdan tanımlamak ve üzerine tartışmak ve modern şiir döneminde gerçekleştirilen bireysel edebiyat çalışmalarını bu bağlamlar ışığında değerlendirmek
ÖÇ-3
Okuma, tanımlama, yorumlama ve analiz yapma yöntemlerini kullanarak günümüz şairlerinin kullandığı dil ve şiirsel yapıları göstermek
ÖÇ-4
Günümüz şairlerinin denemeleriyle ilgili temel kelimeler ve kavramları anlamak ve kullanmak
ÖÇ-5
Bir çok günümüz şairlerinin şiirlerini analiz ederek kişisel düşünceler geliştirmek ve eleştirel bir bakış açısına sahip olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.