Bu ders, öğrencileri Batılı yazarların farklı benlikler (hem kendilerine hem de diğerlerine ait) keşfettiği ve kurguladığı çeşitli edebi türler ([oto]biyografiler, itirafçı yazın, günlükler ve mektuplar) ile tanıştıracaktır. Öğrencileri ‘benlik’in ne anlama geldiği ve benliklerini şekillendirmede dili bir araç olarak nasıl kullandıkları üzerine düşünmeye teşvik edecektir. Benliklerini irdelemede ve sunmada yazıyı daha etkin bir araç olarak kullanmalarına olanak tanıyacaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Assist. Prof. Farnaz Esmkhani Youvalari
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma: 9:00-12:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Persembe 12:00-14:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Konferans, tartışma, proje yazma
Temel Kaynaklar
St. Augustine, Confessions
Jean-Jacques Rousseau, Confessions
John Keats, Selected Letters
Virginia Woolf, Letters
Samuel Pepys, Diaries
The Diary of a Young Girl Anne Frank
The Letters of Samuel Beckett Volume I: 1929-1940
Sylvia Plath, The Bell Jar (Faber, 1963)
The Unabridged Journals of Sylvia PLath 1950-1962
Diğer Kaynaklar
Reading Autobiography: A Guide for Interpreting Life Narratives Sidonie Smith and Julia Watson
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: (Oto)Biyografi ve Benlik Sorunu
Konferans, tartışma, grup çalışması
2. Hafta
Batılı Benliğin Kökeni: St. Augustine, Confessions
Deneysel Benlikler: The Diary of a Young Girl-Anne Frank
Konferans, tartışma, grup çalışması
8. Hafta
Philosophy and the Self, From The Letters of Samuel Beckett Volume I: 1929-1940
Konferans, tartışma, grup çalışması
9. Hafta
Sylvia Plath, The Bell Jar
Konferans, tartışma, grup çalışması
10. Hafta
Sylvia Plath, The Bell Jar
Konferans, tartışma, grup çalışması
11. Hafta
From The Unabridged Journal of Sylvia Plath 1950-1962
Konferans, tartışma, grup çalışması
12. Hafta
Review
Konferans, tartışma, grup çalışması
13. Hafta
Final Sınavları Haftası
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
2
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
LO 1. Dil yoluyla gerçekleştirilen benlik tasarımının karmaşıklığı ve olabilirliği ile yaşamlarımızı nasıl anlatılaştırdığımız üzerine farkındalık sahibi olacaklar;
ÖÇ-2
LO 2. Uzun bir tarihsel dönemi kapsayan ve çeşitli türler ve biçimlerde biyografik ve otobiyografik metinler üzerinde çalışmış olacaklar;
ÖÇ-3
LO 3. Benlik duygusunun şekillendirilmesinde dilin; özellikle de betimsel ve retorik mecazların oynadığı role karşı duyarlı olacaklar;
ÖÇ-4
LO 4. Kendi yazılarında da benlik duygusunu ifade etme ve keşfetmede yeterli duruma gelecekler;
ÖÇ-5
LO 5. Hem kendilerinin hem de başkalarının ‘kendilik’leri hakkında daha karmaşık ve dönüşlü bir bilinç geliştirmiş olacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.