Bu ders kadın yazarlar tarafından yazılmış olan değişik türdeki eserleri incelemeği hedefler. Dersin amacı bu eserler ışığında toplumsal cinsiyetin yarattığı sosyal, kültürel ve siyasal bulgular üzerine eleştirel bir farkındalılık yaratmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. ipek Kotan Yiğit
Asistanlar
--
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 09:00-11:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 10:00-12:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışmalar ve sunumlar.
Temel Kaynaklar
Bkz. Haftalık ders programı
Diğer Kaynaklar
Bkz. Haftalık ders programı
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Sunumlar, grup tartışmaları ve ödev
2. Hafta
Julian Norwich, The Book of Showings (seçkiler)
Margery Kempe, The Book of Margery Kempe (seçkiler)
Sunumlar, grup tartışmaları ve ödev
3. Hafta
Queen Elizabeth I. “The Doubt of Future Foes” ve diğer yazıları
Sunumlar, grup tartışmaları ve ödev
4. Hafta
Aphra Behn, Oroonoko (seçkiler)
Sunumlar, grup tartışmaları ve ödev
5. Hafta
Lady Mary Wortley Montagu, Turkish Embassy Letters (seçkiler)
Sunumlar, grup tartışmaları ve ödev
6. Hafta
Mary Wollstonecraft, A Vindication of the Rights of Women
Sunumlar, grup tartışmaları ve ödev
7. Hafta
Charlotte Perkins Gilman, "The Yellow Wallpaper"
Kate Chopin, "The Storm"
Sunumlar, grup tartışmaları ve ödev
8. Hafta
Vize haftası
Sunumlar, grup tartışmaları ve ödev
9. Hafta
Virginia Woolf, A Room of One’s Own
Sunumlar, grup tartışmaları ve ödev
10. Hafta
Virginia Woolf, A Room of One’s Own
Sunumlar, grup tartışmaları ve ödev
11. Hafta
Hanan al-Shayk, The Story of Zahra (seçkiler) Nadine Gordimer, "The Second Sense" ve "Once upon a Time"
Sunumlar, grup tartışmaları ve ödev
12. Hafta
Margaret Atwood, The Handmaid's Tale (seçkiler)
Sunumlar, grup tartışmaları ve ödev
13. Hafta
Brick Lane (Yön. Sarah Gavron)
Sunumlar, grup tartışmaları ve ödev
14. Hafta
Genel tekrar
Sunumlar, grup tartışmaları ve ödev
15. Hafta
Ders yok (Bahar Dönemi dersleri 25 Mayıs Çarşamba günü sona ermektedir)
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
4
15
CATS Posts
5
15
Final
1
40
ÖÇ-1
Kadın yazarların anlatısında işlenen toplumsal cinsiyet ve kimlik konularına karşı bir farkındalılık kazandıklarını gösterirler.
ÖÇ-2
Kadınlar tarafından yazılan eserlerin entellektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamlarını tanımlarlar.
ÖÇ-3
Kadın yazarların üzerinde çalıştıkları değişik türleri, tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
ÖÇ-4
Aynı edebi gelenek ve tür üzerinde çalışan kadın ve erkek yazarların görüşlerini karşılaştırıp değerlendiriler.
ÖÇ-5
Toplum tarafından kadınlara dayatılan kısıtlamalara odaklanarak, kadın yazarların eserlerinin okunmasında, betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel becerilerini ortaya koyarlar.
ÖÇ-6
Sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.