Bu ders, Ortaçağ ve Rönesans yazınında görülen ilahi ve dünyevi aşkın çok sayıda türünü dikkate alarak, öğrencilere çeşitli metinler aracılığıyla yazarların ve okurların kendilerine, Tanrı ile olan ilişkilerine ve evrene olan bakışlarının farklı yollarını gösterecektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
---
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özlem Gülgün Güner
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Konferans, tartışma, grup çalışması, bireysel proje çalışması
Temel Kaynaklar
-
The Norton Anthology of English Literature
Diğer Kaynaklar
-
Helen Cooney, Writing on Love in the English Middle Ages (Palgrave, 2006)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: Okumayı Sevmek
Konferans, tartışma, grup çalışması, bireysel proje çalışması
2. Hafta
Ortaçağ Dünya Görüşü – caritas (ilahi aşk) ve Büyük Varoluş Zinciri: Boethius’un The Consolations of Philosophy’sinden seçmeler
Konferans, tartışma, grup çalışması, bireysel proje çalışması
3. Hafta
Saray Aşkı ve Feodalizm: Andreas Capellanus’un De Amore’sinden ve Geoffrey Chaucer’ın The Canterbury Tales’inden (‘The Knight’s Tale’) seçmeler
Konferans, tartışma, grup çalışması, bireysel proje çalışması
4. Hafta
Chaucer, Romans ve Saray Aşkı: Geoffrey Chaucer’ın The Canterbury Tales’inden (‘The Knight’s Tale’) seçmeler
Konferans, tartışma, grup çalışması, bireysel proje çalışması
Konferans, tartışma, grup çalışması, bireysel proje çalışması
6. Hafta
Ortaçağ Mistisizmi ve Tanrı Aşkı: Julian of Norwich’ten seçmeler (Sixteen Revelations of Divine Love)
Konferans, tartışma, grup çalışması, bireysel proje çalışması
7. Hafta
Reform I: Evlilikte Aşk: Martin Luther (Sermons on Marriage), Edmund Spenser (Amoretti) ve John Milton’dan (şiir ve düzyazıları) seçmeler
Konferans, tartışma, grup çalışması, bireysel proje çalışması
8. Hafta
Vize Sınav Haftası
---
9. Hafta
Reform II: Thomas Wyatt, Anne Boleyn ve 8. Henry – Thomas Wyatt, seçilmiş şiirler
Konferans, tartışma, grup çalışması, bireysel proje çalışması
10. Hafta
Hümanizm, amicitia ve Republic of Letters: Montaigne ‘On Friendship’; Francis Bacon ‘On Friendship’
Konferans, tartışma, grup çalışması, bireysel proje çalışması
11. Hafta
Petrarchism (1) – paradoks aşkı: Sir Philip Sidney, Astrophil and Stella; William Shakespeare, Romeo and Juliet
Konferans, tartışma, grup çalışması, bireysel proje çalışması
12. Hafta
Petrarchism (2) – suçlu aşk: Lady Mary Roth’dan (Pamphilia, To Amphilanthus) ve Shakespeare’in sonelerinden seçmeler
Konferans, tartışma, grup çalışması, bireysel proje çalışması
13. Hafta
Aşk Hastalığı ve Melankoli: Robert Burton, The Anatomy of Melancholy; Shakespeare, Twelft Night
Konferans, tartışma, grup çalışması, bireysel proje çalışması
14. Hafta
Aşk’ın Simyası – John Donne: John Donne’ın şiir ve düzyazılarından seçmeler
Konferans, tartışma, grup çalışması, bireysel proje çalışması
15. Hafta
Carpe diem ve baştan çıkarma sanatı: Andrew Marvell ve Robert Herrick’ten seçmeler
Konferans, tartışma, grup çalışması, bireysel proje çalışması
16. Hafta
Final Sınavları Haftası
---
17. Hafta
Final Sınavları Haftası
---
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
30
ÖÇ-1
LO 1. Ortaçağ ve erken dönem modern yazarları, metinleri ve fikirlerini önemli ölçüde tanımış olacaklar;
ÖÇ-2
LO 2. Ortaçağ ve Rönesans düşünce ve yazınını genel olarak şekillendiren entelektüel, kültürel, toplumsal ve tarihsel koşullar ve aşk kavramına olan yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacaklar;
ÖÇ-3
LO 3. Ortaçağ ve Rönesans kültürüne ve edebiyatına ilişkin ana terimleri ve kavramları tanımlayabilecek ve onları tek tek metinler üzerinde tartışabilecekler;
ÖÇ-4
LO 4. Yakın okuma becerilerini ve birçok farklı türde metni açıklama, yorumlama ve inceleme yeteneklerini geliştirmiş olacaklar;
ÖÇ-5
LO 5. Kendilerinin ve başkalarının sevgi ve dostluk kavramları hakkında daha eleştirel ve analitik düşünebilir ve tartışabilir duruma gelecekler;
ÖÇ-6
LO 6. Metinlere eleştirel yorumlar yazma ve düşüncelerini sözlü olarak ifade etme becerilerini geliştirmiş olacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.