Dersin amacı, Akıl Çağı olarak da bilinen Aydınlanma Çağı’nda, İngiliz Edebiyatı’nın şekillenmesine yardımcı olan ve önemli akımların doğmasına yol açan siyasal, düşünsel ve sosyal faktörleri öğretmektir. Ders, bu döneme ait çeşitli belli konular aracılığıyla tarihsel, toplumsal kültürel ve sanatsal anlam sağlamayı amaçlar.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Esin Akalın
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 16:00 - 18:45 Çevirimiçi Ders
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 16:00 - 18-00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
anlatım, tartışmalar ve sunumlar.
Temel Kaynaklar
John Dryden, Alexander's Feast Alexander Pope, Rape of the Lock and MacFlecknoe, William Congreve, Way of the World Addison and Steele, The Tatler and The Spectator Samuel Johnson, Rasselas Jonathan Swift, Gulliver's Travels Isaac Bickerstaffe, A Peep into the Seraglio Lady Mary Montagu, The Embassy Letters Jane Austen, Sense and Sensibility
Diğer Kaynaklar
John Locke. An Essay Concerning Human Understanding. London. 1690. John Marshall. John Locke, Toleration and early Enlightenment Culture. Cambridge: University Press, 2006
Aydınlanma Çağı ile ilgili ana eğilimleri ve akımları öğrenir ve 18. yüzyıl İngiltere’sindeki başlıca gelişmelerin tarihi ana hatlarını izleyebilirler,
ÖÇ-2
çeşitli popüler konuların ortaya çıktığı düşünsel, siyasal, kültürel ve sosyo-tarihsel içerikleri tanımlayabilirler,
ÖÇ-3
bu dönemde yazılan türlerin belirleyici özelliklerini anlayıp aralarındaki farkı tanımlayabilirler,
ÖÇ-4
bu çağa ait eleştirel terim ve kavramları anlayıp tanımlayabilirler,
ÖÇ-5
Aydınlanma Çağı’na özgü çeşitli edebi ve edebi olmayan metinlerin analizi, yorumlanması, tasviri ve derinden okunması ile ilgili eleştirel becerilerini geliştirirler,
ÖÇ-6
ders için gerekli olan yazılı ödev ve sunumların planlanması ve hazırlanması becerisini gösterirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.