|
|
|
Romantik Kahraman
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
ENL5501 |
|
Romantik Kahraman |
3/0/0 |
SA |
İngilizce |
6 |
|
Dersin Amacı |
Dersin amacı, romantik kahramanı inceleyerek romantizmi edebi ve kültürel bir hareket olarak öğretmektir. |
Ön Koşullar |
Yok |
Eş Koşullar |
Yok |
Özel Koşullar |
Yok |
Öğretim Üyeleri |
-- |
Asistanlar |
- |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Ders bu yarıyıl açılmamıştır |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Ders bu yarıyıl açılmamıştır |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Sözlü anlatım, tatışma, eleştiri |
Temel Kaynaklar |
J.J. Rousseau, from Confessions
J. W. von Goethe, Faust
Victor Hugo, Hernani
Lord Byron, from Childe Harold and Don Juan
Percy Bysshe Shelley, Prometheus Unbound
Mary Shelley, Frankenstein
Emily Bronte, Wuthering Heights |
Diğer Kaynaklar |
The Cambridge Companion to British Romanticism. Cambridge University Press, 1993.
Companion to Romanticism. Ed. Duncan Wu. Wiley and Blackwell, 1999. |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Derse Giriş |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
2. Hafta |
Fransız İhtilali ve sonucu |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
3. Hafta |
Yeni kahramanın ortaya çıkışı |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
4. Hafta |
Romantik kahramanın özellikleri ve türleri |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
5. Hafta |
Otobiyografi: Rousseau’nun Itirafları |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
6. Hafta |
Biçim Cinsiyet ve Romantizm |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
7. Hafta |
Romantik Kahraman: Faust |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
8. Hafta |
Faust |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
9. Hafta |
Sahnede Romantik kahraman: Hernani |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
10. Hafta |
Romantik şair: Byron |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
11. Hafta |
Mitoloji ve Romantizm: Prometheus Unbound |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
12. Hafta |
Romantizmin tehlikeleri: Frankenstein |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
13. Hafta |
Romantik kahramanın çekiciliği: Wuthering Heights |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
14. Hafta |
Wuthering Heights |
Okuma, eleştiri, sözlü sunum, grup çalışması |
15. Hafta |
Tekrar |
|
16. Hafta |
Final Sınavları Haftası |
|
17. Hafta |
Final Sınavları Haftası |
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ara sınav(lar) |
1 |
30 |
Kısa sınav(lar) |
3 |
15 |
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum |
2 |
15 |
Derse Devam / Katılım |
70 |
0 |
Final |
1 |
40 |
ÖÇ-1 | Tarihsel bağlamda romantik çağı kapsamlı olarak öğrenirler | ÖÇ-2 | Tarihsel dokusundan bağımsız olarak, romantizm ve romantik kahraman gibi ifadelerin anlamını kavrarlar | ÖÇ-3 | Romantik kahramanı betimleyen çeşitli metinleri okurlar ve analiz ederler | ÖÇ-4 | Edebiyatta böylesi bir kahramanın varlığını kavrarlar | ÖÇ-5 | Neo-Klasizm ve realizm gibi diğer edebi hareketlerle edebi romantizmin benzer ve zıt yönlerini bulabilecek gerekli bilgileri edinirler | ÖÇ-6 | Modern ve postmodern metinlerde romantizmin kullanımını anlayabilirler. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar. | PÇ-2 | edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar. | PÇ-3 | edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar. | PÇ-4 | mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar. | PÇ-5 | temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler. | PÇ-6 | dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar. | PÇ-7 | farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler. | PÇ-8 | anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler. | PÇ-9 | İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar. | PÇ-10 | çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler. | PÇ-11 | edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar. | PÇ-12 | bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar. | PÇ-13 | kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar. | PÇ-14 | sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler. | PÇ-15 | edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler. |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 6 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|