Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Romantizm Biçimleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL5502 Romantizm Biçimleri 3/0/0 SA İngilizce 6
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere Batı edebiyatında Romantik geleneği temsil eden temel eserleri göstererek ve tarihsel, siyasal, felsefi, sosyal, kültürel ve edebi açılardan inceleyerek Romantizmi çeşitli yönlerden çalışmaktır.

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Gillian Alban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Wednesday 13-16
Görüşme Saatleri ve Yeri Monday 12-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
Percy Shelley, “Masque to Anarchy,” “England 1819”

Anna Barbauld’s “The Rights of Women”

Johann Goethe’s Sorrows of Young Werther

Charlotte Smith’s “To Night”

William Blake’s Songs of Innocence and Experience

Mary Robinson, “January, 1795"

William Wordsworth’s Preface to Lyrical Ballads

Samuel Taylor Coleridge’s The Rime of the Ancient Mariner

Mary Shelley’s Frankenstein

E.T.A. Hoffmann’s “The Sandman”

Lord Byron’s Manfred

Percy Shelley’s “Ode to West Wind,” “Ozymandias;” John Keats’ “Ode on a Grecian Urn”

Keats’ “Lamia,” “Ode to a Nightingale”

 Edgar Allan Poe’s “The Raven,” “Ligeia,” “The Masque of the Red Death,” & “The Purloined Letter”
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse Giriş Anlatım, tartışma, grup çalışması
2. Hafta The Romantic period, history, politics; Revolution; Percy Shelley, “Masque to Anarchy,” “England 1819;” Anna Barbauld’s “The Rights of Women;” poetic devices including rhyme and personification Anlatım, tartışma, grup çalışması
3. Hafta The Romantic period, social, literary zeitgeist; individual, alienation; Idealism; Johann Goethe’s Sorrows of Young Werther, Charlotte Smith’s “To Night” Anlatım, tartışma, grup çalışması
4. Hafta William Blake’s Songs of Innocence and Experience (Introductions, Lamb/ Tyger, Little Black Boy, Sick Rose, Chimney Sweeper, Holy Thursday, Infant Sorrow, Poison Tree); Mary Robinson, “January, 1795; poetic figures Anlatım, tartışma, grup çalışması
5. Hafta William Wordsworth’s Preface to Lyrical Ballads, “Tintern Abbey,” Lucy poems, “I wandered Lonely as a Cloud” Anlatım, tartışma, grup çalışması
6. Hafta Samuel Taylor Coleridge’s “The Rime of the Ancient Mariner” Anlatım, tartışma, grup çalışması
7. Hafta The Gothic: Shelley's Frankenstein (1818) Anlatım, tartışma, grup çalışması
8. Hafta Vize haftası
9. Hafta The Gothic; Mary Shelley’s Frankenstein (1818) Anlatım, tartışma, grup çalışması
10. Hafta E.T.A. Hoffmann’s “The Sandman” (1816) Anlatım, tartışma, grup çalışması
11. Hafta Lord Byron’s Manfred, Dramatic Poem; “Darkness” Anlatım, tartışma, grup çalışması
12. Hafta Percy Shelley’s “Ode to West Wind,” “Ozymandias;” John Keats’ “Ode on a Grecian Urn” Anlatım, tartışma, grup çalışması
13. Hafta Keats’ “Lamia,” “Ode to a Nightingale” Anlatım, tartışma, grup çalışması
14. Hafta Edgar Allan Poe’s “The Raven,” “Ligeia,” “The Masque of the Red Death,” & “The Purloined Letter” Anlatım, tartışma, grup çalışması
15. Hafta Final Sınavları haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 2 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 30


ÖÇ-1LO 1. bir akım olarak Romantizmin ne olduğunu ve neoklasik değerlere tepki olarak nasıl ortaya çıktığını öğrenirler,
ÖÇ-2LO 2. Romantik fikirlerin 18.yüzyılın sonunda ve 19.yüzyılın başlarında batı anlayışını nasıl şekillendirdiğini öğrenirler,
ÖÇ-3LO 3. farklı ulusal bağlamlarda Romantizmin temel yazım teknikleri, estetik değerleri, sembolleri, temaları ve özelikleri hakkında bilgi edinirler,
ÖÇ-4LO 4. idealizm, ulusalcılık, özgürlük, bireycilik, kimlik, benlik, hayal, doğa, duygu, sezgi, içsellik, doğaüstücülük, akıl, yücelik, güzel ve gotik gibi Romantik dönemin önemli kavramlarıyla ilgili derin bilgi sahibi olurlar,
ÖÇ-5LO 5. Romantizmin iyimser ve kötümser yönlerini gösteren romanları, hikayeleri şiirleri ve eleştiri yazılarını içeren eserleri okuyabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5