Bu dersin amacı, öğrencilere Batı edebiyatında Romantik geleneği temsil eden temel eserleri göstererek ve tarihsel, siyasal, felsefi, sosyal, kültürel ve edebi açılardan inceleyerek Romantizmi çeşitli yönlerden çalışmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Gillian Alban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Wednesday 13-16
Görüşme Saatleri ve Yeri
Monday 12-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
Percy Shelley, “Masque to Anarchy,” “England 1819”
Anna Barbauld’s “The Rights of Women”
Johann Goethe’s Sorrows of Young Werther
Charlotte Smith’s “To Night”
William Blake’s Songs of Innocence and Experience
Mary Robinson, “January, 1795"
William Wordsworth’s Preface to Lyrical Ballads
Samuel Taylor Coleridge’s The Rime of the Ancient Mariner
Mary Shelley’s Frankenstein
E.T.A. Hoffmann’s “The Sandman”
Lord Byron’s Manfred
Percy Shelley’s “Ode to West Wind,” “Ozymandias;” John Keats’ “Ode on a Grecian Urn”
Keats’ “Lamia,” “Ode to a Nightingale”
Edgar Allan Poe’s “The Raven,” “Ligeia,” “The Masque of the Red Death,” & “The Purloined Letter”
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse Giriş
Anlatım, tartışma, grup çalışması
2. Hafta
The Romantic period, history, politics; Revolution; Percy Shelley, “Masque to Anarchy,” “England 1819;” Anna Barbauld’s “The Rights of Women;” poetic devices including rhyme and personification
Anlatım, tartışma, grup çalışması
3. Hafta
The Romantic period, social, literary zeitgeist; individual, alienation; Idealism; Johann Goethe’s Sorrows of Young Werther, Charlotte Smith’s “To Night”
Anlatım, tartışma, grup çalışması
4. Hafta
William Blake’s Songs of Innocence and Experience (Introductions, Lamb/ Tyger, Little Black Boy, Sick Rose, Chimney Sweeper, Holy Thursday, Infant Sorrow, Poison Tree); Mary Robinson, “January, 1795; poetic figures
Anlatım, tartışma, grup çalışması
5. Hafta
William Wordsworth’s Preface to Lyrical Ballads, “Tintern Abbey,” Lucy poems, “I wandered Lonely as a Cloud”
Anlatım, tartışma, grup çalışması
6. Hafta
Samuel Taylor Coleridge’s “The Rime of the Ancient Mariner”
Anlatım, tartışma, grup çalışması
7. Hafta
The Gothic: Shelley's Frankenstein (1818)
Anlatım, tartışma, grup çalışması
8. Hafta
Vize haftası
9. Hafta
The Gothic; Mary Shelley’s Frankenstein (1818)
Anlatım, tartışma, grup çalışması
10. Hafta
E.T.A. Hoffmann’s “The Sandman” (1816)
Anlatım, tartışma, grup çalışması
11. Hafta
Lord Byron’s Manfred, Dramatic Poem; “Darkness”
Anlatım, tartışma, grup çalışması
12. Hafta
Percy Shelley’s “Ode to West Wind,” “Ozymandias;” John Keats’ “Ode on a Grecian Urn”
Anlatım, tartışma, grup çalışması
13. Hafta
Keats’ “Lamia,” “Ode to a Nightingale”
Anlatım, tartışma, grup çalışması
14. Hafta
Edgar Allan Poe’s “The Raven,” “Ligeia,” “The Masque of the Red Death,” & “The Purloined Letter”
Anlatım, tartışma, grup çalışması
15. Hafta
Final Sınavları haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
2
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
30
ÖÇ-1
LO 1. bir akım olarak Romantizmin ne olduğunu ve neoklasik değerlere tepki olarak nasıl ortaya çıktığını öğrenirler,
ÖÇ-2
LO 2. Romantik fikirlerin 18.yüzyılın sonunda ve 19.yüzyılın başlarında batı anlayışını nasıl şekillendirdiğini öğrenirler,
ÖÇ-3
LO 3. farklı ulusal bağlamlarda Romantizmin temel yazım teknikleri, estetik değerleri, sembolleri, temaları ve özelikleri hakkında bilgi edinirler,
ÖÇ-4
LO 4. idealizm, ulusalcılık, özgürlük, bireycilik, kimlik, benlik, hayal, doğa, duygu, sezgi, içsellik, doğaüstücülük, akıl, yücelik, güzel ve gotik gibi Romantik dönemin önemli kavramlarıyla ilgili derin bilgi sahibi olurlar,
ÖÇ-5
LO 5. Romantizmin iyimser ve kötümser yönlerini gösteren romanları, hikayeleri şiirleri ve eleştiri yazılarını içeren eserleri okuyabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.