Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Viktorya Dönemi'nde Roman

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL6502 Viktorya Dönemi'nde Roman 3/0/0 SA İngilizce 6
Dersin Amacı
Dersin amacı, Viktorya çağında yazılan çeşitli roman biçimlerini öğrencilere tanıtmaktır. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. İpek Kotan
Asistanlar ---
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 14.00 - 17.00
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 12.00 - 13.45
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar

Introduction to Victorian Age (The Norton Anthology Vol. 2, pp. 979-1001; pp. 1581-1587)

Charlotte Bronte, Jane Eyre

Bram Stoker, Dracula

 

Diğer Kaynaklar Arata, S. D. (1990). The Occidental Tourist:" Dracula" and the Anxiety of Reverse Colonization. Victorian studies33(4), 621-645.

Craft, C. (1984). " Kiss Me with those Red Lips": Gender and Inversion in Bram Stoker's Dracula. Representations, (8), 107-133.

Freedgood, E. (2019). The ideas in things: Fugitive meaning in the Victorian novel. University of Chicago Press.

Herbert, C. (2002). Vampire religion. Representations79(1), 100-121.

Moretti, F. (1982). The dialectic of fear. New Left Review136(1), 67-85.

Schaffer, T. (1994). " A Wilde desire took me": the homoerotic history of Dracula. Elh61(2), 381-425.

Senf, C. A. (1982). " Dracula": Stoker's Response to the New Woman. Victorian Studies26(1), 33-49.

Sternlieb, L. (1999). Jane Eyre:" Hazarding Confidences". Nineteenth-Century Literature53(4), 452-479.
 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Viktorya Dönemine Giriş Okuma, tartışma, sözlü sunum
2. Hafta Viktorya Dönemine Giriş Okuma, tartışma, sözlü sunum
3. Hafta Jane Eyre Okuma, tartışma, sözlü sunum
4. Hafta Jane Eyre Okuma, tartışma, sözlü sunum
5. Hafta Jane Eyre Okuma, tartışma, sözlü sunum
6. Hafta Jane Eyre Okuma, tartışma, sözlü sunum
7. Hafta Jane Eyre (film gösterimi) Okuma, tartışma, sözlü sunum
8. Hafta Vize Haftası Okuma, tartışma, sözlü sunum
9. Hafta Dracula Okuma, tartışma, sözlü sunum
10. Hafta Dracula Okuma, tartışma, sözlü sunum
11. Hafta Dracula Okuma, tartışma, sözlü sunum
12. Hafta Dracula Okuma, tartışma, sözlü sunum
13. Hafta Dracula Okuma, tartışma, sözlü sunum
14. Hafta Dracula (film gösterimi) Okuma, tartışma, sözlü sunum
15. Hafta Genel tekrar
16. Hafta Final Sınavları Haftası
17. Hafta Final Sınavları Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Kısa sınav(lar) 2 10
Final 1 50


ÖÇ-1Farklı roman türleri hakkında bilgi sahibi olurlar
ÖÇ-2Dönemin önde gelen romanlarını ve romancılarını tanırlar
ÖÇ-3Okuma becerilerini geliştirirler
ÖÇ-4Viktorya çağı konularını, edebi eserlerin kökenleriyle bağdaştırırlar
ÖÇ-5Farklı edebi eserler arasındaki biçim ve üslupları tanımlayabilir ve ayırt edebilirler
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5