Dersin amacı, Viktorya çağında yazılan çeşitli roman biçimlerini öğrencilere tanıtmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. İpek Kotan
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 14.00 - 17.00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 12.00 - 13.45
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
Introduction to Victorian Age (The Norton Anthology Vol. 2, pp. 979-1001; pp. 1581-1587)
Charlotte Bronte, Jane Eyre
Bram Stoker, Dracula
Diğer Kaynaklar
Arata, S. D. (1990). The Occidental Tourist:" Dracula" and the Anxiety of Reverse Colonization. Victorian studies, 33(4), 621-645.
Craft, C. (1984). " Kiss Me with those Red Lips": Gender and Inversion in Bram Stoker's Dracula. Representations, (8), 107-133.
Freedgood, E. (2019). The ideas in things: Fugitive meaning in the Victorian novel. University of Chicago Press.
Herbert, C. (2002). Vampire religion. Representations, 79(1), 100-121.
Moretti, F. (1982). The dialectic of fear. New Left Review, 136(1), 67-85.
Schaffer, T. (1994). " A Wilde desire took me": the homoerotic history of Dracula. Elh, 61(2), 381-425.
Senf, C. A. (1982). " Dracula": Stoker's Response to the New Woman. Victorian Studies, 26(1), 33-49.
Sternlieb, L. (1999). Jane Eyre:" Hazarding Confidences". Nineteenth-Century Literature, 53(4), 452-479.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Viktorya Dönemine Giriş
Okuma, tartışma, sözlü sunum
2. Hafta
Viktorya Dönemine Giriş
Okuma, tartışma, sözlü sunum
3. Hafta
Jane Eyre
Okuma, tartışma, sözlü sunum
4. Hafta
Jane Eyre
Okuma, tartışma, sözlü sunum
5. Hafta
Jane Eyre
Okuma, tartışma, sözlü sunum
6. Hafta
Jane Eyre
Okuma, tartışma, sözlü sunum
7. Hafta
Jane Eyre (film gösterimi)
Okuma, tartışma, sözlü sunum
8. Hafta
Vize Haftası
Okuma, tartışma, sözlü sunum
9. Hafta
Dracula
Okuma, tartışma, sözlü sunum
10. Hafta
Dracula
Okuma, tartışma, sözlü sunum
11. Hafta
Dracula
Okuma, tartışma, sözlü sunum
12. Hafta
Dracula
Okuma, tartışma, sözlü sunum
13. Hafta
Dracula
Okuma, tartışma, sözlü sunum
14. Hafta
Dracula (film gösterimi)
Okuma, tartışma, sözlü sunum
15. Hafta
Genel tekrar
16. Hafta
Final Sınavları Haftası
17. Hafta
Final Sınavları Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
2
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Farklı roman türleri hakkında bilgi sahibi olurlar
ÖÇ-2
Dönemin önde gelen romanlarını ve romancılarını tanırlar
ÖÇ-3
Okuma becerilerini geliştirirler
ÖÇ-4
Viktorya çağı konularını, edebi eserlerin kökenleriyle bağdaştırırlar
ÖÇ-5
Farklı edebi eserler arasındaki biçim ve üslupları tanımlayabilir ve ayırt edebilirler
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.