Dersin amacı, Yunan-Roma geleneğinden günümüze kadar gelen etkili örnekleri yoluyla edebi, kültürel ve tarihsel çerçevede hicvin ve mizahın biçimini, işlevini ve gelişimini öğretmektir. Ders, çeşitli edebi ve tiyatro bağlamlarında güldürünün estetik ve ideolojik anlamlarına eleştirel bir bakış açısı sağlamayı amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Farnaz Esmkhani
Asistanlar
--
Ders Gün,Saat ve Yeri
Thursday 9:00-12:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Thursday 12:00-14:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışmalar ve sunumlar
Temel Kaynaklar
Juvenal Satire III
Chaucer, The Wife of Bath prologue, The Miller's Tale
John Dryden, MacFlecknoe
Alexander Pope, An Essay on Man, Epistle I
“A Satyr Against Reason and Mankind" John Wilmot, 2nd Earl of Rochester
Oscar Wilde, The Importance of Being Earnest
George Orwell, Animal Farm
Norton Anthology of English Literature. Ed. M.H. Abrams and Stephen Greenblatt. New York: W.W. Norton & Company, 2000. 1531-1532. Print.
Diğer Kaynaklar
Highet, Gilbert. Anatomy of Satire, Princeton: Princeton University Press, 1962.
Abrams, M. H. (Meyer Howard), 1912-2015. A Glossary of Literary Terms. Boston, MA: Thomson, Wadsworth, 2005.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev
2. Hafta
Introduction to Satire, Satire as an ancient Literary Form, Horace and Juvenal
Juvenal, Satire III
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev
3. Hafta
Juvenal Satire III
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev
4. Hafta
Chaucer,The Wife of Bath prologue
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev
5. Hafta
Chaucer, The Miller's Tale
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev
6. Hafta
John Dryden, MacFlecknoe (1682)
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev
7. Hafta
Alexander Pope, An Essay on Man, Epistle I
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev
8. Hafta
“A Satyr Against Reason and Mankind" John Wilmot, 2nd Earl of Rochester
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev
9. Hafta
“A Satyr Against Reason and Mankind" John Wilmot, 2nd Earl of Rochester
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev
10. Hafta
Oscar Wilde, The Importance of Being Earnest
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev
11. Hafta
Oscar Wilde, The Importance of Being Earnest
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev
12. Hafta
The Importance of Being Earnest
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev
13. Hafta
George Orwell, Animal Farm
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev
14. Hafta
George Orwell, Animal Farm
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev
15. Hafta
George Orwell, Animal Farm
16. Hafta
Final sınavları haftası
17. Hafta
Final sınavları haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
2
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Eski Yunan ve Roma’dan günümüze kadar ulaşan farklı hiciv ve mizah biçimlerini öğrenip bunların tarihsel gelişimlerini izlerler,
ÖÇ-2
bir sanat biçimi olarak hiciv’in çeşitli sosyo-tarihsel bağlamda üstün kültürel eğilimlere nasıl karşı geldiğini fark ederler,
ÖÇ-3
hiciv ve mizah yazarları tarafından kullanılan çeşitli edebi yöntem ve araçları kavrayıp tanımlarlar,
ÖÇ-4
çeşitli edebi bağlamda ideolojik güldürüyü anlamayı kavrarlar,
ÖÇ-5
hiciv tarzı eserlerde kullanılan eleştirel terimleri ve kavramları anlayıp tanımlarlar,
ÖÇ-6
hicivsel yönlerine odaklanarak metinlerin analizinde, yorumlanmasında, tanımlanmasında ve kapsamlı okunmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar,
ÖÇ-7
ders için gerekli olan yazılı ödev ve sunumların planlanması ve hazırlanmasında beceri gösterirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.