Bu derste, erken modern dönemden başlayarak çağdaş romana, sinemaya ve televizyon dizilerine uzanan bir yelpazede çeşitli polisiye kurgu ürünleri öğrencilere tanıtılacaktır. Öğrenciler, suç anlatılarına olan ilgimiz ve onların üretildiği toplumla olan ilişkileri üzerine eleştirel düşünmeye teşvik edilecek, anlatının olay örgüsü ve karakter yaratımı gibi yönlerini daha iyi kavrayacaklardır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül Turan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 13.00-15.45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 11.00-13:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konferans, tartışma, kısa sınavlar, proje yazma
Temel Kaynaklar
Lütfen haftalık ders içeriğine bakınız.
Diğer Kaynaklar
Lütfen haftalık ders içeriğine bakınız.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: Suç Karşısındaki Modern Büyülenme
Konferans, sınıfta tartışma, grup çalışması
2. Hafta
“A Chronology of Crime” John Scaggs
“From the Newgate Calendar to Sherlock Holmes” Heather Worthington
“From Sherlock Holmes to the Present” Lee Horsley
Konferans, sınıfta tartışma, grup çalışması
3. Hafta
“A Scandal in Bohemia” Sir Arthur Conan Doyle
Sherlock “A Scandal in Belgravia” (S2E1) (in-class screening)
Konferans, sınıfta tartışma, grup çalışması
4. Hafta
Death on the Nile (2022, dir. Kenneth Branagh) (in-class screening)
Murder on the Orient Express, Agatha Christie
Konferans, sınıfta tartışma, grup çalışması
5. Hafta
Murder on the Orient Express Agatha Christie
Konferans, sınıfta tartışma, grup çalışması
6. Hafta
Murder on the Orient Express Agatha Christie
Konferans, sınıfta tartışma, grup çalışması
7. Hafta
Murder on the Orient Express Agatha Christie
Konferans, sınıfta tartışma, grup çalışması
8. Hafta
Vize Sınavı
Konferans, sınıfta tartışma, grup çalışması
9. Hafta
Sam Spade – Short Stories Dashiell Hammett
“Hard-boiled Genre” (from A Companion to Crime Fiction)
“Dashiell Hammett” (from A Companion to Crime Fiction)
Konferans, sınıfta tartışma, grup çalışması
10. Hafta
Strangers on a Train Patricia Highsmith (
Konferans, sınıfta tartışma, grup çalışması
11. Hafta
Strangers on a Train Patricia Highsmith
Konferans, sınıfta tartışma, grup çalışması
12. Hafta
Strangers on a Train Patricia Highsmith
Konferans, sınıfta tartışma, grup çalışması
13. Hafta
The Constant Gardener (2005, dir. Fernando Meirelles)
Konferans, sınıfta tartışma, grup çalışması
14. Hafta
Genel tekrar
Konferans, sınıfta tartışma, grup çalışması
15. Hafta
16. Hafta
Final Sınavları Haftası
17. Hafta
Final Sınavları Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Kısa sınav(lar)
4
15
Final
1
50
ÖÇ-1
LO 1. The Newgate Calendar gibi ilk eserlerden başlayarak suç yazınının altın çağından, sinema ve televizyon da dahil olmak üzere, çağdaş yapıtlara kadar polisiye edebiyatın tarihi hakkında bilgi sahibi olacaklar;
ÖÇ-2
LO 2. Çeşitli polisiye yazarlarını ve suç yazınının çok sayıda alt türünü (dedektif romanı, the hard-boiled mode, the police procedural, the noir thriller ve historical crime fiction gibi) daha yakından tanıyacaklar;
ÖÇ-3
LO 3. Polisiye edebiyat okumalarını entelektüel, kültürel, toplumsal ve tarihsel bağlamlara oturtabilecekler;
ÖÇ-4
LO 4. Ana terimler dahil olmak üzere polisiye edebiyat okuma açısından önem taşıyan kavramları öğrenip tanımlayabilir ve kullanabilir duruma gelecekler;
ÖÇ-5
LO 5. Dilin merak ve şüphe uyandırma, ortam ve karakter canlandırma ile okuyucuda beklenti yaratma ve beklentiyi yıkma gibi amaçlarla nasıl kullanıldığı üzerine tartışabilir duruma gelecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.