Öğrencilere yaratıcı yazarlık zanaatını ve tekniklerini tanıtmak. (Roman, Drama, Şiir, Senaryo). Her dönem yazım türü değişebilir.
* Detaylı Haftalık Ders İçeriği için İngilizce versiyona bakınız.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Tanguy Harma
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Wednesdays 12:00 – 15:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Wednesdays 15:00 – 16:00 4 A 02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, workshops
Temel Kaynaklar
- Roman Jakobson’s Six Functions of Language
- Lagos Egri, ‘The Art of Dramatic Writing’
- Selection of critical essays on J-K Huysmans, Against Nature: A novel without a Plot
- Jack Kerouac’s “Principles of Spontaneous Prose’
- Selection of poems by Dickinson, Gabbert and others
- Birgitt Flohrr, ‘The relationship between Fiction and Autobiography’
- Extracts by Tom Wolfe and Hunter S. Thompson
- Extract from Emerson’s ‘Nature’ / the transparent eyeball and Henry Miller’s ‘Not I, but the Father within me’
- Selected haiku by Matsuo Basho and others
- William Blake’s ‘Ah! Sunflower’, Allen Ginsberg’s ‘Sunflower Sutra’ and others
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse Giriş
Temel İlkeler
Anlatım, tartışma
2. Hafta
What is writing? Ethics and aesthetics of literary creation
Roman Jakobson’s Six Functions of Language
Workshop: Unleashing the imagination
Tartışma
3. Hafta
Story as plot
Lagos Egri, ‘The Art of Dramatic Writing’
Workshop: Bring in the drama: Characterisation, plotline
Anlatım, tartışma, yazılı ödev
4. Hafta
Deconstructing the myth of the plot
A selection of critical essays on J-K Huysmans, Counter Nature: A Novel without a Plot
Workshop: Writing with no plotline
Anlatım, tartışma, yazılı ödev
5. Hafta
Intuitive writing: Blowing the song of yourself
Walt Whitman, extracts from 'Leaves of Grass'
Anlatım, tartışma, yazılı ödev
6. Hafta
‘That’s not writing, that’s typing’
Jack Kerouac’s “Principles of Spontaneous Prose’
Workshop: Speed writing
Anlatım, tartışma, yazılı ödev
7. Hafta
‘Le sang du poète’: Expressing suffering in written form
Selection of poems by Dickinson, Gabbert and others
Workshop: Now shed your blood (metaphorically)
Anlatım, tartışma, yazılı ödev
8. Hafta
Midterm Week
Yazılı çalışma, tartışma
9. Hafta
Writing the Self: Autobiography as a regime of fiction
Birgitt Flohrr, ‘The relationship between Fiction and Autobiography’
Workshop: Write yourself onto the page
Yazılı çalışma, tartışma
10. Hafta
Gonzo journalism
Extracts by Tom Wolfe and Hunter S. Thompson
Workshop: Special report from my hotel window
Yazılı çalışma, tartışma
11. Hafta
Suppressing the Self
Extract from Emerson’s ‘Nature’ / the transparent eyeball and Henry Miller’s ‘Not I, but the Father within me’
Workshop: Letting the World in
Yazılı çalışma, tartışma
12. Hafta
Minimalist poetry: The art of the haiku
Selected haiku by Matsuo Basho and others
Workshop: Creative writing exercises for Bhikhus
Yazılı çalışma, tartışma
13. Hafta
Sunflower visions: The poetics of hallucination
William Blake’s ‘Ah! Sunflower’, Allen Ginsberg’s ‘Sunflower Sutra’ and others
Workshop: Capturing the big moment in written form
Yazılı çalışma, tartışma
14. Hafta
‘So, what is writing?’ Potentialities, limitations, perspectives
Yazılı çalışma, tartışma
15. Hafta
Re-visions
Creative writing exercises
Yazılı çalışma, tartışma
16. Hafta
Final Sınavları Haftası
17. Hafta
Final Sınavları Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
70
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
20
ÖÇ-1
Yazmayı bir zanaat olarak anlar ve yaratıcı yazarlığın teknik yönlerini öğrenirler.
ÖÇ-2
Bu zanaatın çeşitli araçlarını kendi yazı çalışmalarında kullanırlar.
ÖÇ-3
Örnek eserlerdeki dil kullanımlarını ve teknikleri yakından inceler ve değerlendirirler.
ÖÇ-4
Yaratıcı dil kullanımında yeteneklerini gösterirler.
ÖÇ-5
Estetik bütünlük algılarını geliştirirler.
ÖÇ-6
Yaratıcılık kanallarını açarlar ve yazılı anlatım konusunda uzmanlık kazanırlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.