Genel olarak öykü anlatımının temellerini ve daha özel bağlamda da senaryo içindeki öykü anlatımının temellerini, bu öyküler altında yatan eski mitik yapılar üzerinde durarak öğrencilere kavratmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
--
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, demonstrasyon
Temel Kaynaklar
Robert McKee, Story: Substance, Structure, Style and The Principles of Screenwriting.
Christopher Vogler, The Writer's Journey: Mythic Structure for Writers (2007)
Diğer Kaynaklar
Joseph Campbell, The Hero With a Thousand Faces (1968)
Michael Roemer, Telling Stories: Postmodernism and the Invalidation of Traditional Narrative. (1995)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş: Öykü anlatımının genel ilkeleri
Anlatım, tartışma
2. Hafta
Öykülerin Çekimi: Mitik ve Arketip Düzenler
Bireysel projeler için konu seçimi
Tartışma
3. Hafta
Kahraman Arketipi
Anlatım, tartışma, yazılı ödev
4. Hafta
Yolculuğu Planlamak: Ayrılış-İnisiasyon-Dönüş
Anlatım, tartışma, yazılı ödev
5. Hafta
Kahramanın Sıradan Dünyası
Anlatım, tartışma, yazılı ödev
6. Hafta
Maceraya Çağrı
Anlatım, tartışma, yazılı ödev
7. Hafta
Eşikten Geçme
Anlatım, tartışma, yazılı ödev
8. Hafta
Bir Savaşçı Olarak Kahraman
Yazılı çalışma, tartışma
9. Hafta
İmtihanlar, Yoldaşlar, Düşmanlar
Yazılı çalışma, tartışma
10. Hafta
İmtihanlar, Yoldaşlar, Düşmanlar
Yazılı çalışma, tartışma
11. Hafta
Dünyanın Merkezine Yaklaşmak
Yazılı çalışma, tartışma
12. Hafta
Sınanma
Yazılı çalışma, tartışma
13. Hafta
Ödül
Yazılı çalışma, tartışma
14. Hafta
Geri Dönüş Yolu
Yazılı çalışma, tartışma
15. Hafta
Final Dosyası
16. Hafta
Final Sınavları Haftası
17. Hafta
Final Sınavları Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Projeler
1
30
Derse Devam / Katılım
70
50
ÖÇ-1
Öykü anlatımı sanatının temellerini kavrarlar.
ÖÇ-2
Öykü anlatımının amacını ve değerini anlarlar.
ÖÇ-3
Güçlü öykü anlatımına sahip öykü örneklerini yakından inceler ve değerlendirirler.
ÖÇ-4
Öykülerin altında yatan temel mitik yapıları tanırlar.
ÖÇ-5
Edinilen bu bilgiyi öykü inceleme çalışmalarında kullanırlar.
ÖÇ-6
Bu yapıları öğrenciler kendi yazdıkları öyküye uygularlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.