|
|
|
Amerikan Edebiyatından Seçilmiş Konular
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
ENL0515 |
|
Amerikan Edebiyatından Seçilmiş Konular |
3/0/0 |
SA |
İngilizce |
5 |
|
Dersin Amacı |
Bu ders, seçili tema ve konular aracılığıyla Amerikan edebiyatının örneklerini çalışmayı hedeflemektedir. (Zaman, Anı ve Kimlik) |
Ön Koşullar |
Yok |
Eş Koşullar |
Yok |
Özel Koşullar |
Yok |
Öğretim Üyeleri |
-- |
Asistanlar |
Yok |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Ders bu yarıyıl açılmamıştır |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Ders bu yarıyıl açılmamıştır |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Anlatım, tartışma |
Temel Kaynaklar |
The Macmillan Concise Anthology of American Literature (Öğretim üyesinin önceliklerine göre seçili metinler çeşitlilik gösterebilir)
|
Diğer Kaynaklar |
Colombia Literary History of the United States |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Derse giriş |
Anlatım, tartışma |
2. Hafta |
Tarihsel, Sosyal ve Edebi Arka plan;
Zaman, Anı ve Kimlik Kavramları |
Anlatım, tartışma |
3. Hafta |
J .H. Crevecoueur 'Letters from a Farmer'
Benjamin Franklin, 'Autobiography' |
Anlatım, tartışma |
4. Hafta |
Seçilmiş şiirler |
Anlatım, tartışma |
5. Hafta |
Seçilmiş şiirler |
Anlatım, tartışma |
6. Hafta |
Seçilmiş Şiirler |
Anlatım, tartışma |
7. Hafta |
F. Scott Fitzgerald, The Great Gatsby |
Anlatım, tartışma |
8. Hafta |
Vize Haftası |
Anlatım, tartışma |
9. Hafta |
The Great Gatsby |
Anlatım, tartışma |
10. Hafta |
William Faulkner, A Rose for Emily |
Anlatım, tartışma |
11. Hafta |
Tennessee Williams, A Streetcar Named Desire |
Anlatım, tartışma |
12. Hafta |
A Streetcar Named Desire |
Anlatım, tartışma |
13. Hafta |
James Baldwin, 'Going to Meet the Man' |
Anlatım, tartışma |
14. Hafta |
Toni Morrison, 'Recitative' |
Anlatım, tartışma |
15. Hafta |
Çalışma Haftası |
|
16. Hafta |
Çalışma Haftası |
|
17. Hafta |
Final Haftası |
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum |
4 |
50 |
Derse Devam / Katılım |
70 |
0 |
Final |
1 |
30 |
ÖÇ-1 | Önemli Amerikan yazarlarının eserlerini tanırlar | ÖÇ-2 | Belirli Amerikan tema ve konularını edebi örnekleriyle öğrenirler. | ÖÇ-3 | Edebi eserleri ayrıntılı okuyarak inceler ve değerlendirirler. | ÖÇ-4 | Bu eserleri, daha kapsamlı kültürel, entelektüel ve tarihsel konumlarıyla değerlendirebilirler. | ÖÇ-5 | Karşılaştırmalı kültür ve edebiyat incelemeleri yapmak için bilgi sahibi olurlar |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar. | PÇ-2 | edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar. | PÇ-3 | edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar. | PÇ-4 | mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar. | PÇ-5 | temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler. | PÇ-6 | dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar. | PÇ-7 | farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler. | PÇ-8 | anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler. | PÇ-9 | İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar. | PÇ-10 | çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler. | PÇ-11 | edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar. | PÇ-12 | bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar. | PÇ-13 | kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar. | PÇ-14 | sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler. | PÇ-15 | edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler. |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|