Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Avrupa Romanı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL0516 Avrupa Romanı 3/0/0 SA İngilizce 5
Dersin Amacı
Bu ders, seçilen eserler ışığında önemli Avrupa romancılarını tanıtmayı, anlatı biçimlerini ve tematik eğilimlerini incelemeyi amaçlar. Roman türünün temel anlatı sorun/olanakları, gerçeklik ve temsil kavramlarının gerilimli ilişkisi üzerine özellikle vurgu olacaktır. (Özel vurgu her yıl değişiklik gösterebilir)
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Gillian Alban
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartes, 3B0709, 13:00 - 16:00
Görüşme Saatleri ve Yeri Carsamba, 12:00 - 14.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar Rushdie, "The Prophet's Hair"

Gogol, "The Overcoat"

Cervantes, Don Quixote

Dostoyevsky, Crime and Punishment

Franz Kafka, Metamorphosis

Albert Camus, The Stranger

Edna O'Brien, Ther Little Red Chairs
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Rushdie's "The Prophet's Hair" Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta Discussion of features of Nikolai Gogol’s novella, ‘The Overcoat’ (1842) Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta Cervantes’ Don Quixote (1605), Part 1, books 1 & 2, chapters 1-18, plus book 4, chapter 31 & 47-52 Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta Fyodor Dostoyevsky’s Crime and Punishment (1866), Part One Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta Crime and Punishment, Part Two Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta Crime and Punishment, Part Three Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta Crime and Punishment, Part Four Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta Midterms
9. Hafta Kafka, Metamorphosis Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta Metamorphosis Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta Albert Camus’ The Stranger (1942) Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta The Stranger Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta O'Brien, Ther Little Red Chairs Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta The Little Red Chairs; discussion of Crime and Punishment
15. Hafta Final Exams Week
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 30


ÖÇ-1Çeşitli Avrupa romanlarını biçim ve içerik açısından analiz eder.
ÖÇ-2Bu edebi metinleri eleştirel olarak yorumlar.
ÖÇ-3Çeşitli anlatı teknikleri tanır ve yorumlar.
ÖÇ-4Yazar, anlatıcı ve okuyucu kavramları arasındaki gerilimli ilişki hakkında farkındalık geliştirir.
ÖÇ-5Anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkına varır.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5