Bu ders, seçilen eserler ışığında önemli Avrupa romancılarını tanıtmayı, anlatı biçimlerini ve tematik eğilimlerini incelemeyi amaçlar. Roman türünün temel anlatı sorun/olanakları, gerçeklik ve temsil kavramlarının gerilimli ilişkisi üzerine özellikle vurgu olacaktır. (Özel vurgu her yıl değişiklik gösterebilir)
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Gillian Alban
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartes, 3B0709, 13:00 - 16:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Carsamba, 12:00 - 14.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Rushdie, "The Prophet's Hair"
Gogol, "The Overcoat"
Cervantes, Don Quixote
Dostoyevsky, Crime and Punishment
Franz Kafka, Metamorphosis
Albert Camus, The Stranger
Edna O'Brien, Ther Little Red Chairs
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Rushdie's "The Prophet's Hair"
Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
Discussion of features of Nikolai Gogol’s novella, ‘The Overcoat’ (1842)
Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
Cervantes’ Don Quixote (1605), Part 1, books 1 & 2, chapters 1-18, plus book 4, chapter 31 & 47-52
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
Fyodor Dostoyevsky’s Crime and Punishment (1866), Part One
Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta
Crime and Punishment, Part Two
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
Crime and Punishment, Part Three
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
Crime and Punishment, Part Four
Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta
Midterms
9. Hafta
Kafka, Metamorphosis
Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta
Metamorphosis
Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta
Albert Camus’ The Stranger (1942)
Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta
The Stranger
Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta
O'Brien, Ther Little Red Chairs
Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta
The Little Red Chairs; discussion of Crime and Punishment
15. Hafta
Final Exams Week
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
30
ÖÇ-1
Çeşitli Avrupa romanlarını biçim ve içerik açısından analiz eder.
ÖÇ-2
Bu edebi metinleri eleştirel olarak yorumlar.
ÖÇ-3
Çeşitli anlatı teknikleri tanır ve yorumlar.
ÖÇ-4
Yazar, anlatıcı ve okuyucu kavramları arasındaki gerilimli ilişki hakkında farkındalık geliştirir.
ÖÇ-5
Anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkına varır.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.