Bu dersin amacı, öğrencileri postkolonyal edebiyat ve kuram ile tanıştırarak sömürgeleştirme ile beraber –özellikle dilin kullanımıyla ilgili olarak– ortaya çıkan sorunlar üzerine okumalarını ve eleştirel düşünmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül Turan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 09:00-11:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 11:00-13:00, 3D 10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması, ödevler.
Temel Kaynaklar
Lütfen haftalık ders içeriğine bakınız.
Diğer Kaynaklar
Lütfen haftalık ders içeriğine bakınız.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Ders anlatımı, tartışma
2. Hafta
Temel Kavramlar ve Tartışmalar
John McLeod “Introduction”
Ders anlatımı, tartışma
3. Hafta
Robinson Crusoe (1997, dir. Rod Hardy and George T. Miller) (in-class screening)
Ders anlatımı, tartışma
4. Hafta
The Best Exotic Marigold Hotel (2011, dir. John Madden) (in-class screening)
Ders anlatımı, tartışma
5. Hafta
Chinua Achebe Things Fall Apart
Ders anlatımı, tartışma
6. Hafta
Chinua Achebe Things Fall Apart
Ders anlatımı, tartışma
7. Hafta
Chinua Achebe Things Fall Apart
Ders anlatımı, tartışma
8. Hafta
Vize sınavı
Ders anlatımı, tartışma
9. Hafta
Jean Rhys Wide Sargasso Sea
Charlotte Bronte Jane Eyre (Seçki)
Yeniden yazma ve karşı-yazma (seçki)
Ders anlatımı, tartışma
10. Hafta
Jean Rhys Wide Sargasso Sea
Ders anlatımı, tartışma
11. Hafta
Jean Rhys Wide Sargasso Sea
Ders anlatımı, tartışma
12. Hafta
Haneif Kureishi, My Son the Fanatic,
Jamaica Kincaid, A Small Place (seçki)
Ders anlatımı, tartışma
13. Hafta
The Namesake (Yön. Mira Nair)
Ders anlatımı, tartışma
14. Hafta
Genel tekrar
Ders anlatımı, tartışma
15. Hafta
Final Haftası
---
16. Hafta
Final Haftası
---
17. Hafta
Final Haftası
---
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Kısa sınav(lar)
4
15
Final
1
50
ÖÇ-1
Dünyadan çeşitli örnekleriyle geniş bir postkolonyal edebiyat bilgisi edinip
postkolonyal kavramının kullanışlılığı ve sınırları hakkında eleştirel bir bilince sahip
olabilirler
ÖÇ-2
Avrupa sömürgecilik ve dekolonizasyon tarihini temel yönleriyle kavrayabilirler
ÖÇ-3
Postkolonyal teoride kullanılan temel terim ve kavramları tanımlayabilirler
ÖÇ-4
Edindikleri kuramsal ve tarihi bilgileri okudukları edebi metinlere uygulayabilirler
ÖÇ-5
Sömürgecilik tarihi içindeki konumlanmışlıkları kavrayabilir ve bu tarihin dil kullanımını
nasıl biçimlendirdiği üzerine eleştirel düşünebilirler
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.