Bu dersin amacı klasik mitolojinin öykü ve kahramanlarından yansıyan dünya görüşü ve anlatım geleneklerinin ortaçağ döneminden başlayarak Rönesans’dan günümüze kadar batı edebiyatına nasıl yayıldığı konusunu incelemektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Esin Akalın
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 16:00 - 18:45. Çevirimiçi Ders
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 16:00 - 18:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, tartışmalar ve grup projesi.
Temel Kaynaklar
Asagidaki Eserlerden Bolumler:
Homer, Iliad ve Odyssey
Virgil, Aeneid
Ovid, Metamorphoses
Dante, Divine Comedy, Inferno
Chaucer, Troilus and Criseyde
Shakespeare, Troilus and Cressida
Shakespeare, Venus and Adonis
Edmund Spenser, Epithalamion
George Peele, The Arraignment of Paris
Percy Besse Shelley, Prometheus Unbound
Margaret Atwood, Penelopiad
Jeannete Winterson, Weight
Diğer Kaynaklar
Classical Mythology In English Literature: A Critical Anthology. Ed. Geoffrey Mites. London:Routledge, 1999.
Harris, Stephen and Platzner, Gloria. Classical Mythology: Images and Insights, London: Mayfield, 1995.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse Giriş - Klasik mitolojinin aktarım metodları
---
2. Hafta
Homer, The Iliad'dan secmeler (I,III,IV,V,VI,XVI, XVIII,
XX)
Sözlü sunum, Grup tartışmaları ve Ödev.
3. Hafta
The Odyssey'den secmeler (I, V, VI,XXI, XXII)
Sözlü sunum, Grup tartışmaları ve Ödev.
4. Hafta
Virgil, Aeneid'den secmeler (I ve IV)
Sözlü sunum, Grup tartışmaları ve Ödev.
5. Hafta
Ovid, Metamorphoses'dan secmeler
Sözlü sunum, Grup tartışmaları ve Ödev.
6. Hafta
Dante, The Divine Comedy (Inferno),
Sözlü sunum, Grup tartışmaları ve Ödev.
7. Hafta
Chaucer, Troilus and Criseyde (I ve II)
Sözlü sunum, Grup tartışmaları ve Ödev.
8. Hafta
Vize Haftasi
Sözlü sunum, Grup tartışmaları ve Ödev.
9. Hafta
Holiday
Sözlü sunum, Grup tartışmaları ve Ödev.
10. Hafta
George Peele, The Arraignment of Paris
Edmund Spenser, Epithalamion
Sözlü sunum, Grup tartışmaları ve Ödev.
11. Hafta
Percy Besse Shelley, Prometheus Unbound
Sözlü sunum, Grup tartışmaları ve Ödev.
12. Hafta
Margaret Atwood, Penelopiad
Sözlü sunum, Grup tartışmaları ve Ödev.
13. Hafta
Holiday
Sözlü sunum, Grup tartışmaları ve Ödev.
14. Hafta
Jeannette Winterson, Weight
Sözlü sunum, Grup tartışmaları ve Ödev.
15. Hafta
Final Sınavları Haftası
Sözlü sunum, Grup tartışmaları ve Ödev.
16. Hafta
Final Sınavları Haftası
17. Hafta
Final Sınavları Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Projeler
1
35
Final
1
40
ÖÇ-1
Klasik mitolojinin çağdaş okuyuculara nasıl aktarıldığı konusundaki metotlar
hakkında bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ-2
Bellibaşlı mitlerin ortaya çıktığı kültürel ve sosyo-tarihsel içerikleri tanımlayabilirler.
ÖÇ-3
Çeşitli metinler üzerinden mitolojik figürleri kültürel ikon yapan özellikleri ve
sembolize ettikleri fikirlerin belirleyici özelliklerini anlayıp aralarındaki farkı tanımlayabilirler.
ÖÇ-4
Eski ve modern çağlardaki çeşitli öykü anlatımı geleneklerine ait eleştirel terim ve
kavramları anlayıp tanımlayabilirler.
ÖÇ-5
Çağdaş okuyucular için yeniden yorumlanarak yazılmış veya uyarlamış klasik öykülerin
analizi, yorumlanması, tasviri ve derinden okunması ile ilgili eleştirel becerilerini
geliştirirler.
ÖÇ-6
Ders için gerekli olan yazılı ödev ve sunumların planlanması ve hazırlanması becerisini gösterirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.