Dersin amacı John Milton’un eserlerini İngiliz şiiri gelenekleri ve onyedinci yüzyıl İngiltere’sinin sosyal, politik ve kültürel bağlamları ışığında incelemektir. Bu ders Milton’un çeşitli şiirlerinin yanısıra özellikle Paradise Lost adlı epik şiir üzerinde yoğunlaşmayı hedeflemektedir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Esin Akalın
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, tartışma ve grup projeleri
Temel Kaynaklar
"On the Morning of Christ's Nativity"
"Ad Patrem"
“On Shakespeare”
“When I Consider How My Light is Spent”
L’Allegro
Il Penseroso
Lycidas
Paradise Lost
Diğer Kaynaklar
-The Norton Anthology of English Literature, Vol. I (7th ed. 2000)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
---
2. Hafta
Milton’un Yaşamı Eserleri, Fikirleri.
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev.
3. Hafta
"On the Morning of Christ's Nativity", "Ad Patrem" “On Shakespeare”
“When I Consider How My Light Is Spent”
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev.
4. Hafta
L’Allegro andIl Penseroso
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev.
5. Hafta
Lycidas and Areopagitica
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev.
6. Hafta
Paradise Lost
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev.
7. Hafta
Paradise Lost
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev.
8. Hafta
Vize Haftasi
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev.
9. Hafta
Paradise Lost
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev.
10. Hafta
Paradise Lost
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev.
11. Hafta
Paradise Lost
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev.
12. Hafta
Paradise Lost
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev.
13. Hafta
Paradise Lost
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev.
14. Hafta
Paradise Lost
Sözlü sunum, grup tartışmaları ve ödev.
15. Hafta
Değerlendirme
16. Hafta
Sınav Haftası
17. Hafta
Sınav Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
60
Projeler
1
20
Final
1
20
ÖÇ-1
Milton’un eserlerini çeşitli şiir gelenekleri bağlamında öğrenir,
ÖÇ-2
Milton’un eserlerinin ortaya çıktığı politik ve sosyo kültürel içeriği tanımlayabilir,
ÖÇ-3
özellikle kahramanlık şiirini içeren ve genelde şiir türü ile ilgili kavramları ve eleştirel terimleri tanımlayıp öğrenir,
ÖÇ-4
metinlerinin analizinde, yorumlanmasında, tanımlamasında ve derinden okunmasında eleştirel becerilerini geliştirir,
ÖÇ-5
ders için gerekli olan yazılı ödev ve sunumların planlanması ve hazırlanmasında beceri gösterir.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.