Bu dersin amacı, öğrencileri Britanya ve Avrupa’da üretilmiş olan Romantik yazınla tanıştırmak ve öğrendiklerini dönemin büyük toplumsal, siyasi ve kültürel değişimlerinin bağlamına yerleştirmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
---
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özlem Gülgün Güner
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 1200 - 15:00, ZA 2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 12:00-13:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması ve proje çalışması.
Temel Kaynaklar
Duncan Wu, Romanticism: An Anthology, 3rd ed. (Oxford: Blackwell, 2005)
Diğer Kaynaklar
Duncan Wu, A Companion to Romanticism (Oxford: Blackwell, 1999)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: Kriz Dönemi
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması.
2. Hafta
Yüce Olanın Dehşeti ve Tesellisi
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması.
3. Hafta
İmparatorlukların Çöküşü: Amerika,
Roma ve Ozymandias
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması.
4. Hafta
İçte ve Dışta Devrim – Blake, Shelley ve Siyasal Şiddet
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması.
5. Hafta
Kahramanlar ve Anti-kahramanlar:
Napoléon & Byron’un Manfred’i
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması.
6. Hafta
Kölelik ve İnsan Hakları: Thomas Paine ve Köle Anlatıları
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması.
7. Hafta
Cehennem Kent: Kentleşme ve
Sanayileşme
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması.
8. Hafta
Vize sınav haftası
---
9. Hafta
Doğayı İyileştirmek: William Wordsworth
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması.
10. Hafta
Tükenme Korkusu: Vahiysel/Apokaliptik Romantizm
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması.
11. Hafta
Bilim ve Teknoloji: Luddite’lar ve
Frankenstein
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması.
12. Hafta
Romantik Din ve Kötülük Sorunu
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması.
13. Hafta
Düş Gücü: Coleridge
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması.
14. Hafta
Romantik Aşk ve Edebiyat: John Keats
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması.
15. Hafta
Sonuç: Sözün Bunalımı ve Tesellisi
Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması.
16. Hafta
Final Haftası
---
17. Hafta
Final Haftası
---
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Edebiyatta Romantizm akımının temel öğeleri ile bu öğeleri meydana getiren ve onlarla etkileşime giren tarihsel bağlamları iyi düzeyde kavrayabilirler
ÖÇ-2
Romantik dönemde Britanya’dan çıkan birçok yazar ve metni daha yakından tanıyabilirler
ÖÇ-3
Metinleri analiz etme ve tartışmada, dil ve edebiyatla ilgili Romantik döneme özgü
kaygıları dikkate alarak bu konuda duyarlılık gösterebilirler
ÖÇ-4
Britanya ve Avrupa Romantik dönem edebiyatı ve kültürü ile ilgili temel terim ve
kavramları tanımlayabilir ve kullanabilirler
ÖÇ-5
Romantik dönem ve derste ele alınan çeşitli konular ve temalarla ilgili kendi fikirlerini
geliştirmeye başlayabilirler
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.