Dersin amacı, Viktorya Dönemi romanının edebi ve kültürel kavramlarını, dönemi temsil eden romanlar içindeki Viktorya Dönemi kadın kahramanlarını çalışarak öğretmektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özlem Gülgün Güner
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
Jane Eyre, Charlotte Brontë
Great Expectations, Charles Dickens
Jude the Obscure, Thomas Hardy
Wuthering Heights 2011 by Andrea Arnold Wuthering Heights 2018 by Elisaveta Abrahall
Diğer Kaynaklar
Terry Eagleton - The English Novel - An Introduction Foucault - History of Sexuality
Terry Eagleton - Myths of Power: A Marxist Study of the Brontes
Walter Allen - The English Novel
Adrienne Rich’s On Lies, Secrets & Silence - “Jane Eyre: The Temptations of a Motherless Woman”
Foucault- Discipline & Punish: The Birth of the Prison
Freud- Totem & Taboo
Terry Eagleton - Heathcliff & the Great Hunger
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse Giriş; ortasınıf ve roman, sosyal eleştiri, endüstrileşme, romantizm ve gerçekçilik
Anlatım, tartışma
2. Hafta
Viktorya dönemi, optimism ve değişim, Protestan ahlakının ve çalışma etiğinin zaferi
Anlatım, tartışma
3. Hafta
Viktorya Dönemi öncesinde kadın edebiyatı
ve edebiyattaki kadınlar
Anlatım, tartışma
4. Hafta
Viktorya Dönemi kadın imgeleri
Anlatım, tartışma
5. Hafta
Yeni kadın kimlikleri: evdeki melek/ çatıdaki deli
Anlatım, tartışma
6. Hafta
Charlotte Brontë - Jane Eyre
Çirkin mürebbiye ve tavan arasındaki
deli kadın: Jane Eyre
Anlatım, tartışma
7. Hafta
Charlotte Brontë - Jane Eyre
Anlatım, tartışma
8. Hafta
Charlotte Brontë - Jane Eyre
Anlatım, tartışma
9. Hafta
Vize haftası
sınav
10. Hafta
Arzu Figürleri: Great Expectations - Estella
Anlatım, tartışma
11. Hafta
Arzu Figürleri: Great Expectations - Estella
Anlatım, tartışma
12. Hafta
Yeni Kadın: Jude the Obscure
Anlatım, tartışma
13. Hafta
Yeni Kadın: Jude the Obscure
Anlatım, tartışma
14. Hafta
Yeni Kadın: Jude the Obscure
Anlatım, tartışma
15. Hafta
Çalışma Haftası
16. Hafta
Çalışma Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
40
ÖÇ-1
Tarihsel bağlamda Viktorya Dönemini kapsamlı olarak öğrenirler.
ÖÇ-2
Viktorya Dönemi romanını tematik kavramlar ve yazın teknikleri üzerinden kavrarlar.
ÖÇ-3
Viktorya Dönemi kadın kahramanını betimleyen çeşitli metinleri okurlar ve analiz ederler.
ÖÇ-4
Viktorya Dönemindeki egemen ideolojilerin kadınlık kavramını nasıl kurduklarını öğrenirler.
ÖÇ-5
Viktorya Döneminin kadınlık kavramlarını günümüz kadınlık kavramları üzerine yapılan tartışmalarla ilişkilendirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.