Bilgisayar okuryazarlığı ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır. Bilgi ve İletişim Teknolojisi Kavramları, Bilgisayarın Kullanımı ve Dosya Yönetimi, Kelime İşlem ve Sunum yazılımlarını kullanarak profesyonel belgeler hazırlamak amaçlanmaktadır.
Windows 7 ve Ms Office 2010, Hayrettin Üçüncü, Alfa Yayınları, İstanbul, 2011.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kelime İşlem; Kişisel bir bilgisayarda kelime işlemci uygulamasını kullanabilme ile ilgilidir. Microsoft Wrord uygulamasında profesyonel bir metin hazırlanması. Metin başlıkları(Styles), içindekiler(Table of Contents), sütun(Columns) oluşturmak, drop cap, clip art eklemek, dip not(Footnote, Endnote), index hazırlamak.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
2. Hafta
Grafik, tablo, resimler için içindekiler hazırlama, Table of figures, caption. Insert sekmesi, TextBox hazırlamak. Font ve Paragraph ayarları. Numbering.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
3. Hafta
Grafik, tablo, resimler için içindekiler hazırlama, Table of figures, caption. Insert sekmesi, TextBox hazırlamak. Font ve Paragraph ayarları. Numbering.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
4. Hafta
Metin uygulamasında tablolarla çalışmak.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
5. Hafta
Header and Footer, Smart Art, bibliography.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
7. Hafta
Developer sekmesi, form hazırlamak, text form field, check box, combo box, picture content control
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
E‑öğrenme içeriği ve yüksek kaliteli çoklu ortam sunumlarıoluşturulmasına yönelik bir yazılım olan Adobe Presenter kullanmak.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
10. Hafta
Görüntü ve tasarım uygulaması Adobe Photoshop kullanmak.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
11. Hafta
Uygulama Word; Design sekmesi; Document Formating, Insert cover page
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
12. Hafta
Uygulama Word; Design sekmesi; Document Formating, Page Background, watermark, page color. Column, grafik, table of figures. Farklı sayfa numaraları vermek.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
13. Hafta
Bilgi ve İletişim Teknolojisi Kavramları Bir kişisel bilgisayarın fiziksel yapısı, veri saklama, bellek, vb. temel kavramlar
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
14. Hafta
Bilgisayarın Kullanımı ve Dosya Yönetimi Kişisel bir bilgisayarın ve işletim sisteminin temel fonksiyonları. Masaüstü ortamı ve dosyaların, dizinlerin/klasörlerin düzenlenmesi, kopyalanması, taşınması ve silinmesi. Masaüstü sembolleriyle çalışma ve pencereleri yönetmek.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Office uygulamaları; word yazılımlarını kullanabilir, profesyonel elektronik ortamda metinler üretebilir, anlatabilir ve tartışabilir.
ÖÇ-2
Bir word belgesinde makale, kitap hazırlayabilecek ve karşılaştığı problemleri çözebileceklerdir.
ÖÇ-3
Bir metin belgesinde belirli bir bölgeyi tablo haline getirebilir, şekil ve çizim yapabilir, dip not ve baş not ekleyebilir.
ÖÇ-4
Belgeyi bir başka dile çevirme ve hata kontrolünü yapabilir. Word yazılımını kullanarak metin dosyaları ve sunum dosyaları üretebilir ve yorumlayabilir.
ÖÇ-5
Bilgi ve İletişim Teknolojisi Kavramlarını, Bilgisayarın Kullanımı ve Dosya Yönetimini yapabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.