The objective of this course is to familiarize students with discourse analysis as a means to understand written and spoken discourse. The course will make references to the linguistic structure and the organization of discourse by examining their social dimensions of written and spoken discourse. The basic theoretical knowledge and the empirical tools of some of the most relevant approaches to the analysis of discourse will be examined.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğretim Üyesi Nilüfer Şener
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 15:00- 18:00- hibrit-
3B-11-13-15
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 14:00-15:00, CATS
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Konferans, sınıf içi tartışmalar ve anlatım
Temel Kaynaklar
-Angermuller, J., Dominique Maingueneau and Ruth Wodak, (Eds.) (2014). The Discourse Studies Reader. Main Currents in Theory and Analysis. Amsterdam: John Benjamins.
Brown G. and G. Yule. (1983). Discourse Analysis. Cambridge: Cambridge University. Press.
Gee, P.J. (2011). An Introduction to Discourse Analysis: Theory and Method, New York, NY : Routledge.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar
2. Hafta
Söylem çözümlemesinin prensipleri
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar
3. Hafta
Söylemin dilbilimsel yapısı
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar
4. Hafta
Söylem çözümlemesi, sesbilimsel özellikler ve söz dağarcığı
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar
5. Hafta
Duruma özgü anlam ve kültürel modeller
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar
6. Hafta
Söylem imleyiciler ve işlevleri
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar
7. Hafta
Duruma özgü anlam ve kültürel modeller
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar
8. Hafta
Sınav
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar
9. Hafta
Dili kullanarak yaptıklarımız-- toplumsal cinsiyet
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar
10. Hafta
Dili kullanarak yaptıklarımız-- kibarlık
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar
11. Hafta
Eleştirel söylem çözümlemesi
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar
12. Hafta
Eleştirel söylem çözümlemesi
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar
13. Hafta
Eleştirel söylem çözümlemesi
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar
14. Hafta
Örnek analiz-- sunumlar
Okumalar, alıştırmalar, yazılı ödev ve sınıf içi tartışmalar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Derse Devam / Katılım
10
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Söylem çözümlemesi çalışma alanını tanımlar.
ÖÇ-2
Söylemin dilsel yapısını tarif eder.
ÖÇ-3
Metin ve bağlam arasındaki ilişkiyi tartışır.
ÖÇ-4
Sözlü ve yazılı metinlerde bağıntı ve tutarlılığın rolünü gösterir.
ÖÇ-5
Yazılı ve sözlü metinlerin yakın ve geniş ölçekli yapılarını çözümler.
ÖÇ-6
Söylem çözümlemesi kuramlarını tanır.
ÖÇ-7
Politik ve Medya söylemleri yoluyla oluşturulan ideolojileri saptar.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.