Hugh D. Young, Roger A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt-1 , 14.Baskı, Pearson (2016)
Diğer Kaynaklar
Üniversite Fiziği kitapları.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Birimler, Fiziksel Nicelikler ve Vektörler
Sözel Anlatım, Problem çözme
2. Hafta
Düzgün Doğrusal Hareket
Sözel Anlatım, Problem çözme
3. Hafta
İki ve Üç Boyutta Hareket
Sözel Anlatım, Problem çözme
4. Hafta
Newton Hareket Kanunları
Sözel Anlatım, Problem çözme
5. Hafta
Newton Hareket Kanunlarının Uygulanışı
Sözel Anlatım, Problem çözme
6. Hafta
Newton Hareket Kanunlarının Uygulanışı
Sözel Anlatım, Problem çözme
7. Hafta
İş ve Kinetik Enerji
Sözel Anlatım, Problem çözme
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu
Sözel Anlatım, Problem çözme
10. Hafta
Momentum, İtki ve Çarpışmalar
Sözel Anlatım, Problem çözme
11. Hafta
Katı Cisimlerin Dönme Hareketi
Sözel Anlatım, Problem çözme
12. Hafta
Katı Cisimlerin Dönme Hareketi
Sözel Anlatım, Problem çözme
13. Hafta
Dönme Hareketinin Dinamiği
Sözel Anlatım, Problem çözme
14. Hafta
Denge
Sözel Anlatım, Problem çözme
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Vektörlerin ve vektör bileşenlerinin kullanımı, vektörlerin toplanması çıkartılması, birim vektör notasyonunun kullanımı, skaler ve vektörel çarpımların kullanımı ve anlaşılması
ÖÇ-2
Standart birimleri kullanarak fiziksel niceliklerin tanımlanması ve grafiklerinin yorumlanması
ÖÇ-3
Düzgün doğrusal hareketin açıklanması, anlık doğrusal ivme ve doğrusal hızın tanımlanması, serbest düşmenin incelenmesi, değişen ivme ile düzgün doğrusal hareketin incelenmesi.
ÖÇ-4
Bir cismin hareketinin 2 ve 3 boyutta incelenmesi.
ÖÇ-5
Tekdüze ve tekdüze olmayan dairesel hareketin anlaşılması.
ÖÇ-6
Hareket eden bir cismin hızının iki farklı referans sistemine göre karşılaştırılması.
ÖÇ-7
Doğanın dört temel kuvvetinin anlaşılması. Bir cisim üzerindeki net kuvvet ile cismin kütlesi ve ivmesi arasındaki ilişkinin anlaşılması, iki cismin birbirine uyguladığı kuvvetlerin ilişkilendirilmesi, Newton hareket yasalarının uygulanması.
ÖÇ-8
Bir kuvvet tarafından yapılan işin anlaşılması, iş-enerji kuramının kullanılması ve enerjinin korunumu yasasının incelenmesi.
ÖÇ-9
Momentumun korunumunun gerekliliklerinin incelenmesi ve momentumun çeşitli çarpışmaların araştırılmasında bir araç olarak kullanılması.
ÖÇ-10
Dönme hareketin incelenmesi ve doğrusal ile açısal hareketin ilişkilendirilmesi, torkun dönme hareketini nasıl sağladığının anlaşılması ve dönme hareketi ile açısal momentumun ilişkilendirilmesi
ÖÇ-11
Denge koşullarının tartışılması, gerilim ile gerinim arasındaki ilişkinin kurulması
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.