Öğrencilere, bazı temel deney aletlerini kullanmayı, bunlarla bilimsel anlamda ölçüm yapmayı ve yorumlamayı, ölçümlerde yapacağı hataları hesaplamayı, anlamlı sayıları ve bilimsel notasyonu kullanmayı öğretmektir
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Mehmet ÖZER
Asistanlar
Arş. Gör. Dr. Ertuğrul Cem BOLCAL
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 13:00-15:00; Perşembe 15:00-17:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
m.ozer@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Deney Föyleri önceden öğrenciye verilir. Dersde yapacakları deney anlatılır. Öğrenciler deneyleri yaparak sonucu göstererek yaptıkları deneyden not alırlar.
Temel Kaynaklar
Deney Föyleri
Diğer Kaynaklar
Üniversite Fiziği kitapları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hata hesabı, mutlak ve bağıl hatalar, anlamlı sayıl
Laboratuvar
2. Hafta
Grafik çizimi, kullanılacak deney setleri ile ilgili açıklama
Laboratuvar
3. Hafta
Vektörlerin bileşenlere ayrılması ve denge
Laboratuvar
4. Hafta
Newton yasaları & sürtünme kuvvetleri
Laboratuvar
5. Hafta
Atış hareketi & enerji korunumu
Laboratuvar
6. Hafta
Kürenin eylemsizlik momentinin hesaplanması
Laboratuvar
7. Hafta
Basit sarkaç
Laboratuvar
8. Hafta
Düzgün Doğrusal Hareket ve Sabit İvmeli Doğrusal Hareket (Hava masası)
Laboratuvar
9. Hafta
Newton’un II. Hareket Yasası (Hava masası)
Laboratuvar
10. Hafta
Hooke Yasası (Hava masası)
Laboratuvar
11. Hafta
Esnek Çarpışma (Hava masası)
Laboratuvar
12. Hafta
İş-kinetik enerji teoremi (Hava masası)
Laboratuvar
13. Hafta
Deneyi eksik olan öğrenciler için telafi laboratuvarı
Laboratuvar
14. Hafta
Deneyi eksik olan öğrenciler için telafi laboratuvarı
Laboratuvar
15. Hafta
Final Sınavı
Final sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Lab.
10
60
Final
1
40
ÖÇ-1
Bazı temel deney aletlerini kullanmayı, bunlarla bilimsel anlamda ölçüm yapmayı ve yorumlamayı öğrenirler
ÖÇ-2
Bilimsel notasyonu kullanmayı öğrenirler
ÖÇ-3
Deneylerde yapacağı hataları hesaplamayı ve ölçümler sonucunda yaptıkları hesaplama sonuçları üzerinde hata hesabı yapmayı öğrenirler
ÖÇ-4
Anlamlı sayıları ve deney sonuçlarını anlamlı sayılar ile ifade etmeyi öğrenirler.
ÖÇ-5
Grafik ve tablolardan yararlanarak ölçüm sonuçlarını en iyi şekilde sunma yeteneğini geliştirirler.
ÖÇ-6
Dönme hareketin incelenmesi ve doğrusal ile açısal hareketin ilişkilendirilmesi, torkun dönme hareketini nasıl sağladığının anlaşılması ve dönme hareketi ile açısal momentumun ilişkilendirilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.