Bu dersin amacı öğrencilerin soyut düşünme yeteneğini geliştirmek fen ve sosyal bilimler ilgili matematiksel problemleri çözmek ve analiz etmek için bir matematiksel altyapı vermektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi M. Fatih UÇAR, Dr. Öğr. Üyesi Canan AKKOYUNLU, Dr. Öğr. Üyesi Uğur GÖNÜLLÜ
-Temel Matematik , Cilt I, Cilt II,Prof.Dr. Mahmut Kartal, Doç.Dr. Yalçın Karagöz, Yrd.Doç.Dr. Zafer Kartal, Nobel Yayınevi.
-Prof.Dr. Orhan ÖZER, Genel Matematik, Anadolu Üniversitesi Yayınları
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kümeler
Konu anlatımı ve uygulama
2. Hafta
Sayılar
Konu anlatımı ve uygulama
3. Hafta
Sayılar
Konu anlatımı ve uygulama
4. Hafta
Özdeşlikler, Denklemler, Eşitsizlikler
Konu anlatımı ve uygulama
5. Hafta
Özdeşlikler, Denklemler, Eşitsizlikler
Konu anlatımı ve uygulama
6. Hafta
Koordinat Düzlemi, Doğru ve Parabol Denklemleri
Konu anlatımı ve uygulama
7. Hafta
Koordinat Düzlemi, Doğru ve Parabol Denklemleri
Konu anlatımı ve uygulama
8. Hafta
Fonksiyonlar
Konu anlatımı ve uygulama
9. Hafta
Fonksiyonlar
Konu anlatımı ve uygulama
10. Hafta
Matrisler
Konu anlatımı ve uygulama
11. Hafta
Matrisler ve Determinant
Konu anlatımı ve uygulama
12. Hafta
Lineer Denklem Sistemleri
Konu anlatımı ve uygulama
13. Hafta
Lineer Denklem Sistemleri
Konu anlatımı ve uygulama
14. Hafta
Lineer Denklem Sistemleri
Konu anlatımı ve uygulama
15. Hafta
Final
Sınav
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bazı matematiksel terim ve kavramları tanımlar ve kullanır.
ÖÇ-2
Matematiksel kavram ve teknikleri fen ve sosyal bilimlerle ilgili problemlere uygulama becerisi kazanır
ÖÇ-3
Derste verilen ödevler sayesinde sorumluluk bilinci gelişir.
ÖÇ-4
Matematik gerektiren diğer dersler için matematiksel altyapıya sahip olur.
ÖÇ-5
Deneylerden(veya anketlerden) elde edilen verilerin bir grafiği çizer ve bunları formüle eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.