Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Matematik ve Bilgisayar Bilimleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yabancı Dil I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YDI1001 1 Yabancı Dil I 3/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dönem boyunca öğrencilerimize başlangıç düzeyinde bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli basit konular hakkında konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Seval SARIYILDIZ AKSU, Öğr. Gör.Ayşegül Gezek, Öğr. Gör. Özay Şeker, Öğr. Gör. Ebru Temiz, Öğr. Gör. Dr. Sinan Bataklar, Öğr. Gör. Mehmet Altay
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Uzaktan Öğretim
Görüşme Saatleri ve Yeri Her dönem uzaktan öğretim portaıl olarak kullanılan CATS'de güncellenir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri uzaktan Öğretim, öğrenciler için hazırlanan seslendirmeli ders slaytları kullanılır.
Temel Kaynaklar İngilizce temel konular hakkında hazırlanan seslendirilmiş powerpoint sunumları.
Diğer Kaynaklar Öğrenilen konuların uygulaması amacıyla hazırlanmış dosyalar.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İki kişinin resmi ve gayri resmi ortamda karşılaştıklarında birbirlerini selamlamaları. Uzaktan Öğretim
2. Hafta Kişinin kendini ve karşısındakini tanıtması, mesleğini sorması ve kendi mesleği ile ilgili bilgi vermesi. Uzaktan Öğretim
3. Hafta Ülke ve millet adları, emir cümleleri, zamirlerin özne ve nesne konumları. Uzaktan Öğretim
4. Hafta Tekil ve çoğul isimler, işaret zamirleri, ne ve kim soru kelimeleri ile başlayan sorular sorma, ofis gereçleri. Uzaktan Öğretim
5. Hafta Saati sorma ve söyleme, sıfatları kullanarak olumlu ve olumsuz cümleler oluşturma, zıt anlamlı sıfatlar. Uzaktan Öğretim
6. Hafta Sıra sayıları, insanları betimleme, yapılmış olan rezervasyon hakkında konuşma, otel ile ilgili kelimeler, haftanın günleri, yılın ayları. Uzaktan Öğretim
7. Hafta İyelik sıfatları, nesnelerin kime ait olduğu sorusunu sorma ve cevaplama, giysiler. Uzaktan Öğretim
8. Hafta İyelik zamirleri, birden fazla olan nesneler arasında bize ait olanı söyleme, there is/ there are ile olumlu, olumsuz ve soru cümlesi oluşturma. -ARA SINAV Kısa Sınav
9. Hafta Geniş zaman, nesne konumunda bulunan zamirler, rutin davranışlar hakkında konuşma, restoranda sipariş verme, restoranda geçen kelimeler. Uzaktan Öğretim
10. Hafta Sıklık zarfları, in,on,at edatları, boş zaman faaliyetleri hakkında konuşma, günlük eylemler. Uzaktan Öğretim
11. Hafta Sayılabilen ve sayılamayan isimler, "some, any", miktarlar ve fiyatlar hakkında konuşma, tekil ve çoğul isimler, boş zaman aktiviteleri.- KISA SINAV Uzaktan Öğretim
12. Hafta Şimdiki zaman, geniş zaman ve şimdiki zaman karşılaştırması. Uzaktan Öğretim
13. Hafta Aile bireyleri, onlar hakkında soru sorma, günlük kısa konuşmalar yapma, şimdiki zamanda olumlu, olumsuz ve soru cümleleri, şimdiki zamanı gelecek zaman için kullanma, "can/ can't" Uzaktan Öğretim
14. Hafta Aile bireyleri hakkında soru sorma, sayılması mümkün olmayan nesne ve kavramlar, "how, how many, how much,how often, how far, how long, how fast" soruları. Uzaktan Öğretim
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar) 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1
ÖÇ-2Basit kalıpları ve günlük ifadeliri anlayıp kullanabilir.
ÖÇ-3Kendini ve yanındakileri tanıtabilir ve diğer kişilere nerede yaşadıkları ve nelere sahip oldukları gibi kişişel detaylar hakkında soru sorup cevap verebilir.
ÖÇ-4Karşıdaki kişi yavaş ve net konuştuğu ve yardımcı olduğu takdirde basit bir şekilde etkileşime geçebilir.
ÖÇ-5İnsanlarla tanıştığında sosyalleşebilir.
ÖÇ-6Alışveriş merkezinde iletişime geçebilir ve alışveriş yapabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--