Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Matematik ve Bilgisayar Bilimleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İngilizce II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YDI2001 2 İngilizce II 3/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin İngizceyi temel düzeyde anlamalarını sağlayarak temel konular hakkında konuşturmaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Seval SARIYILDIZ AKSU, Öğr. Gör. Ayşegül Gezek, Öğr. Gör. Dr. Sinan Bataklar, Öğr. Gör. Özay Şeker, Öğr. Gör. Mehmet Altay, Öğr. Gör. Ebru Temiz, Öğr.Gör. Gonca Dayı
Asistanlar yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Uzaktan Öğretim
Görüşme Saatleri ve Yeri Görüşme saatleri her akademik dönem için uzaktan öğretim potalı olan CATS' sayfasında ilan edilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Uzaktan öğretim.
Temel Kaynaklar Haftalık konu anlatım amacıyla hazırlanmış ve seslendirilmiş powerpoint slaytlar.
Diğer Kaynaklar Öğrenilen konuların uygulamalarının yapıldığı çalışma dosyaları.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bir kentte karşımıza çıkabilecek bazı yer adları, there is, there are ile yapılan olumlu olumsuz ve soru cümleleri. Uzaktan Öğretim.
2. Hafta be going to ve will kullanarak gelecek hakkında konuşmak. Uzaktan Öğretim.
3. Hafta Mekanlar, mekan belirten edatlar, geçmişe ait durumlar ile ev ile ilgili sözcükler. Uzaktan Öğretim.
4. Hafta Geçmişte yapılan eylemler hakkında konuşmak, Simple Past Tense. Uzaktan Öğretim.
5. Hafta İş dünyasında yinelenen eylemler, yapabildiklerimiz, önerilerde ve önemli konularda tavside bulunmak, ikram ve rica kavramları için gerekli dil ögeleri. "can, can't, should, shouldn't, have to and don't have to" Uzaktan Öğretim.
6. Hafta Tens tekrarı: Simple Present, Present Continuous, Simple Past, Future Tenses. Uzaktan Öğretim.
7. Hafta Meslek isimleri, insanları birbirleriyle tanıştırmak, onlar hakkında çeşitli sıfatlar kullanarak bilgi vermek ve sorular sormak. Uzaktan Öğretim.
8. Hafta Bir restaurant ya da kafede yiyecek içecek siparişi vermek ve yiyecek içeceklerin miktarlarından bahsederken gerekli olan sözcükler. Sayılabilen ve sayılamayan isimler.- ara sınav Kısa Sınav
9. Hafta Yapabildiğimiz şeylerden bahsetme, tavsiyelerde bulunma, gereklilikler konusunda konuşma ile yol tarifi ve talimat verme. Durum zarfları. Bilgisayar kullanımı ile ilgili kelimeler. Uzaktan Öğretim.
10. Hafta Yol tarifi sormak ve vermek, yer ve yön edatları. Uzaktan Öğretim.
11. Hafta İki ya da daha fazla sayıdaki nesneleri karşılaştırma. Ev kiralama sırasında kullanılabilecek kelimeler. Uzaktan Öğretim
12. Hafta Coğrafi yer adları ve bu yerlerin karşılaştırılmalarında kullanılan sıfatlar. Uzaktan Öğretim.
13. Hafta "do" ve "make" fiilleriyle yapılan cümleler, "get" ve belirtili - belirtisiz tanımlıklarla üretilmiş fiil öbekleri. Çevremizdeki dükkan ve mağazalara ilişkin sözcükler. Uzaktan Öğretim.
14. Hafta Tavsiye isterken ya da verirken kullanılan sözcük ve cümle yapıları. Gerund ve infinitive diye adlandırılan fiilimsiler. Uzaktan Öğretim.
15. Hafta Final Sınavı FİNAL SINAVI
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar) 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1Öneride bulunmak, karşılaştırma yapabilmek ve hayat hakkında konuşabilmek.
ÖÇ-2Direkt bilgi alışverişini gerektiren günlük ve rutin basit konularda iletişim kurabilmek.
ÖÇ-3Basit kalıpları kullanarak geçmişinden, yaşadığı çevreden, ve ihtiyaç duyulan durumlardan bahsedebilmek.
ÖÇ-4Tasvir paragrafları, postakartları ve teşekkür mektupları yazabilmek.
ÖÇ-5Kısa prezentasyonlar yapabilmek ve sorulan sorulara cevap verebilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--