Bu dersin amacı öğrencilere tek değişkenli fonksiyonların limitleri, türevleri ve belirsiz integralleri ve bunların hesaplamaları hakkında bilgi vermektir.
Yüksek Mertebeden Türevler, Ortalama Değer Teoremi
Ders ve problem çözme
9. Hafta
Kapalı Diferansiyel Alma, Ters Türev ve Belirsiz İntegral
Ders ve problem çözme
10. Hafta
Ters Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar
Ders ve problem çözme
11. Hafta
Doğal Logaritma ve Üstel, Ters Trigonometrik Fonksiyonlar
Ders ve problem çözme
12. Hafta
Hiperbolik Fonksiyonlar, Belirsiz Formlar
Ders ve problem çözme
13. Hafta
Uç değerler, İçbükeylik ve Bükülmeler
Ders ve problem çözme
14. Hafta
Bir Fonksiyonun Grafiğinin Çizimi
Ders ve problem çözme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
10
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Reel sayılar ve reel sayılar doğrusu, düzlemde kartezyen koordinatlar ve ikinci dereceden denklemlerin grafiklerini açıklar ve tartışır
ÖÇ-2
Polinom, rasyonel fonksiyonlar ve bilinen bazı fonksiyonları ve grafiklerini kullanarak yeni fonksiyonlar tanımlar
ÖÇ-3
Trigonometrik fonksiyonlar, ters fonksiyonlar ve ters trigonometrik fonksiyonları tanımlar
ÖÇ-4
Üstel ve logaritmik fonksiyonları açıklar
ÖÇ-5
Fonksiyonlarda limit, sonsuzda limit ve limiti sonsuz olan fonksiyonları tanımlar
ÖÇ-6
Süreklilik kavramının rolünü ifade eder
ÖÇ-7
Teğet doğru ve bunların eğimlerini, türev ve türev kurallarını kullanır
ÖÇ-8
Zincir kuralının önemini açıklar; trigonometrik fonksiyonlar, ters fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar ve ters trigonometrik fonksiyonları tanımlar; yüksek mertebeden türevleri kullanır
ÖÇ-9
Ortalama değer teoremini analiz eder ve kapalı fonksiyonların türevini kullanır
ÖÇ-10
Belirsiz limiti tanımlar ve l'Hopital kuralını kullanarak bu limitleri çözer
ÖÇ-11
Uç değerleri tanımlar ve uç-değer problemlerini çözer
ÖÇ-12
Konkavite ve dönüm noktası kavramlarını tanımlar
ÖÇ-13
Bir fonksiyonun grafiğini çizmeyi tartışır ve açıklar
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.