Programlama Dillerine Giriş dersinde , Programlama mantığı, Standar C Dililin çalışma orrtamı, IDE ve derleyicisi hakkında genel bilgiler ile bu dilin diğer dillere göre avantaj ve dezavantajları çerçevesinde temel syntax kurallarını vererek program yazma becerisi kazandırmayı hedefler.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tayfun Kaynaş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 11:00 -12:45; 4C791113
Perşembe 09:00 -10:45; PC Lab 2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 13:00-14:00, 3-A-03-09 Ofis.
CATS Eposta ve Mesajlaşma
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Çevrimiçi olarak CATS uygulaması üzerinden derleyici program ve dilin temel kurallarını anlatmak ve CATS Ödevler/Kısa Sınav ve Testler sekmelerinden açılacak uygulamalar ile teorik bilgileri pekiştirmek.
Temel Kaynaklar
* Temel C Programlama // Ibrahim Onur Sığırcı Yayıncı: Kodlab Yayın; 1. baskı (1 Ocak 2017) Dil: Türkçe ISBN-10: 6059118976 ISBN-13: 978-6059118972
Diğer Kaynaklar
- www.udemy.com
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, programlama dilleri genel bilgiler,derleyici ve yorumlayıcı, çalışma ortamı ve IDE Kavramı
Laboratuvar ortamında uygulamalı
2. Hafta
Veri Türleri, veri yapıları
Laboratuvar ortamında uygulamalı
3. Hafta
Değişkenler ve Sabitler
Laboratuvar ortamında uygulamalı
4. Hafta
Karar Yapıları
Laboratuvar ortamında uygulamalı
5. Hafta
Döngüler
Laboratuvar ortamında uygulamalı
6. Hafta
Operatörler
Laboratuvar ortamında uygulamalı
7. Hafta
Fonksiyonlar
Laboratuvar ortamında uygulamalı
8. Hafta
Kapsama Kuralları
Laboratuvar ortamında uygulamalı
9. Hafta
Diziler
Laboratuvar ortamında uygulamalı
10. Hafta
Yapılar
Laboratuvar ortamında uygulamalı
11. Hafta
Pointer Kavramı
Laboratuvar ortamında uygulamalı
12. Hafta
Dosyalama
Laboratuvar ortamında uygulamalı
13. Hafta
Bellek Yönetini
Laboratuvar ortamında uygulamalı
14. Hafta
Tekrarlar
Laboratuvar ortamında uygulamalı
15. Hafta
Final Sınavı
.
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Bilgisayar ortamında hangi problemler çözümlenmelidir ? sorusunun yanıtı verilmeğe çalışıldı.
ÖÇ-2
C temel derleyici programının yapısı ve temel birimleri anlatıldı.
ÖÇ-3
C Dili progrma komutları nasıl yazılır? Kuralları nelerdir ? Yeterince anlatıldı.
ÖÇ-4
Derleyici ile program yazarkem kullanılan işlem ve mantık operatörleri ve özellikleri öğretildi. Ayrıca örnekler verildi.
ÖÇ-5
İşlenenmeyen deyimler nelerdir? İşlenebilir deyimler ne demektir.? anlatıldı. İşlenebilir deyimler olarak, atama deyimleri, Giriş- Çıkış deyimleri, Kontrol deyimleri çeşitli örnekler ile bilgisayar ortamında uygulama yapılarak öğrtildi.
ÖÇ-6
Arşıv programları, Procedur ve Function alt programları anlatıldı çeşitli örnekler bilgisayar ortamında gerçekleştirildi.
ÖÇ-7
Matematiksel problemler ve diğer alanlardaki çeşitli problemlerin çözümleri bilgisayar ortamında yapılmak suretiyle temel kavramların öğretilmesi pekiştirildi.
ÖÇ-8
File karamı, Çeşitli tipteki file'lerin bilgisayar ortamında kullanılması. Sıralı Erşimli File, Rastgele erişimli File, Indeksli örgütlü file tanınları, file'e kayıt, kayıtlara erişim, ve diğer teknikler ve uygulamaları yapıldı.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.