Öğrencileri algoritma kavramı, temel algoritmik yaklaşımlar ve klasik hesaplama algoritmaları ile tanıştırmak; temel matematiksel yapı ve problemlerin modellenmesi konusunda algoritmalar geliştirmek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Python programlama, temel Analiz ve Lineer Cebir konularında yeterlilik ve kaynakları takip edebilme açısından temel seviyede İngilizce bilgisi gereklidir.
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Levent CUHACI
Asistanlar
Arş. Gör. İslam Mayda
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 09:00-11:45
Salı 11:00-12:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 13:00-15:00, İKÜ-CATS üzerinden
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Konu anlatımı
- Bilgisayar laboratuvarında Python programlama dili ile uygulama geliştirme
Temel Kaynaklar
- Allen Downey, Jeffrey Elkner, Chris Meyers, How to Think Like a Computer Scientist – Learning with Python, 2nd ed., Green Tea Press, Wellesley, Massachussets, 2008.
- Ders Notları
Diğer Kaynaklar
- James Payne, Beginning Python : Using Python 2.6 and Python 3.1, Wiley Publishing Inc., Indianapolis, Indiana, 2010.
- Tahir Emre Kalaycı (çevirmen), Bilgisayar Bilimcisi Gibi Düşünmek – Python ile Öğrenme, 2nci baskı (orjinalinden çeviri), GNU Lisansı, 2008.
- Mark Lutz, “Learning Python”, 4th ed., O’Reilly Media, Inc., 1005 Gravenstein Highway North, Sebastopol, CA 95472, 2009.
Sıralama Problemi: Seçmeli Sıralama ve Birleştirmeli Sıralama
Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta
Arama Problemi : Doğrusal Arama ve İkili Arama
Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta
Polinom Türevi
Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta
Elemanter Transandant Fonksiyonlar
Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta
Kümeler, Sonlu ve Sonsuz Toplamlar
Sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta
Yıliçi Sınavı-1
Sınav
9. Hafta
Matris Cebri
Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta
Gauss Eliminasyon Yöntemleri, Ters Matris
Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta
Gauss-Jordan Yöntemi
Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta
Yıliçi Sınavı-2
Sınav
13. Hafta
İkili Sayı Sistemi, Onaltılı Sayı Sistemi
Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta
Farklı Sayı Sistemleri Arası Dönüşümler
Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
Final Haftası
Sınav
16. Hafta
Final Haftası
Sınav
17. Hafta
Final Haftası
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenci Python programlama, Analiz ve Lineer Cebir konularında öğrendiklerini gözden geçirir.
ÖÇ-2
Algoritma tasarımında en çok kullanılan yaklaşımları öğrenir ve bu yaklaşımların farklarını ifade eder.
ÖÇ-3
Klasik hesaplama problemleri ile tanışır, bu problemlerin çözümündeki temel algoritmaları öğrenir ve programlar geliştirir.
ÖÇ-4
Temel matematik derslerinde öğrendiği yapılar için uygun modeller geliştirir, temel matematik problemleri için çözümler üretir, algoritmalar geliştirir.
ÖÇ-5
Başta "Veri Yapıları" ve "Algoritma Analizi ve Tasarımı" dersleri olmak üzere katılacağı diğer programlama dersleri için gerekli alt yapıyı ve ön bilgileri edinmiş olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.