Nesneye Yönelik Görsel Programlama dillerinden birine (Visual Basic) ait özellikler ile ele alınan derleyici programın genel özelliklerini öğretmek; bu derleyiciyi kullanarak Windows işletim sistemi altında çalışan farklı türde yazılımlar geliştirmek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Temel programlama bilgisi ve kaynakları takip edebilme açısından temel düzeyde ingilizce bilgisi gerekli ve yeterlidir.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Aydın DEMİRİZ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 09:00-10:45 (Teo) ve Perşembe 11.00-15.00 (Uyg), CATs V3 Senkron Eğitim
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı: 11.00-13.00 Cats V3 Sanal Sohbet Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Konu anlatımı
- Bilgisayar Laboratuvarında uygulama ve proje geliştirme
Temel Kaynaklar
- Uysal M., "Microsoft Visual Basic.Net 6.0 ile Yazılım Geliştirme", Beta yayınları, 2002, 870s.
-Akpınar E. , "Adım Adım Visual Basic 6.0 Uygulamaları", Nirvana yayınları, 2007,270s.
Diğer Kaynaklar
Yok
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Nesneye yönelik görsel programlama dillerinin ortak özellikleri ve Visual Basic program geliştirme ortamının tanıtılması.
Laboratuvarda Uygulama
2. Hafta
Visual Basic hakında temel bilgiler. Visual Basic programlama dili yapısı ve kullanılan önemli nesnelerin özellikleri.
Laboratuvarda Uygulama
3. Hafta
Kullanıcıdan bilgi sorma ve kullanıcıya bilgi yansıtma fonksiyonları.
Laboratuvarda Uygulama
4. Hafta
Arayüz (form) oluşturma, Visual Basic projelerinde birden fazla form ile çalışma.
Laboratuvarda Uygulama
5. Hafta
Program kontrol (akış) deyimleri
Laboratuvarda Uygulama
6. Hafta
Komut düğmeleri, seçimlik düğmeler ve uygulamaları.
Laboratuvarda Uygulama
7. Hafta
Liste kutusu ve açılır bileşik kutu uygulamaları.
Laboratuvarda Uygulama
8. Hafta
1. Yıl içi Sınavı
Sınav
9. Hafta
Ardışıl (sıralı) erişimli dosyalar ve uygulamaları.
Laboratuvarda Uygulama
10. Hafta
Rastgele erişimli dosyalar ve uygulamaları-I
Laboratuvarda Uygulama
11. Hafta
Rastgele erişimli dosyalar ve uygulamaları-II
Laboratuvarda Uygulama
12. Hafta
İkili (binary) dosyalar ve uygulamaları.
Laboratuvarda Uygulama
13. Hafta
2. Yıl İçi Sınavı, İndeks örgütlü dosyalar ve uygulamaları.
Sınav, Laboratuvarda Uygulama
14. Hafta
Visual Basic ile temel veritabanı bağlantısı ve uygulamaları.
Nesneye yönelik görsel bir programlama dili olan Delphi ile Pascal programlama dili arasındakı ilişkileri tanımlar.
ÖÇ-3
Delphi programlama dilinin yapısını ve kullanılan önemli nesnelerin (etiket, metin kutusu, liste kutusu, açılır bileşik kutu, komut düğmesi, seçim düğmeleri ve diğer bazı nesneler ) özelliklerini öğrenir.
ÖÇ-4
Form (arayüz) oluşturmanın temellerini öğrenir ve birden çok arayüze sahip projeler geliştirir.
ÖÇ-5
Farklı form nesnelerine uygun işlemleri; atama, giriş, çıkış ve kontrol deyimlerinin kullanımlarını tanımlar.
ÖÇ-6
Ardışıl erişimli dosya, rastgele erişimli dosya ve ikili dosyaların özelliklerini ve farklarını tanımlar; Delphi ile dosya kullanımı içeren farklı alanlarda uygulamalar geliştirir.
ÖÇ-7
İndeksli örgütlü dosya uygulamasında kullanılabilen nesneleri tanımlar. Indeksli örgütlü dosya ile ilgili olarak basit bir veritabanı yönetim paketi kullanılarak örnek projeler geliştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.