Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Matematik ve Bilgisayar Bilimleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Algoritma Analizi ve Tasarımı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MB0025 6 Algoritma Analizi ve Tasarımı 2/2/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Bilimsel ve hesaba dayalı klasik problemlerin çözümü konusundaki temel algoritmaları öğretmek ve öğrenciyi algoritma analizinde kullanılan matematiksel yöntem ve araçlarla tanıştırmak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Programlama, veri yapıları, temel matematik (seriler, matrisler) konularında bilgi sahibi olmak ve kaynakları takip edebilme açısından temel düzeyde ingilizce bilgisine sahip olmak gerekli ve yeterlidir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Levent CUHACI
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 09:00-10:45 3B-04-06 Salı, 11:00-12:30 B2FEFPC!
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Konu Anlatımı

  - Bilgisayar Laboratuvarında C/C++ programlama dili ile algoritmaların gerçeklenmesi
Temel Kaynaklar - Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, Clifford Stein, Introduction To Algorithms, 3rd ed,  The MIT Press, 2009.
Diğer Kaynaklar - Michael T. Goodrich, Roberto Tamassia, Algorithm Design : Foundations, Analysis and Internet Examples, John Wiley & Sons Inc., 2002.

 - MIT OpenCourseWare Web Site : http://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-046j-introduction-to-algorithms-sma-5503-fall-2005/
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Algoritmalara Giriş, Algoritma Analizi, Araya Eklemeli Sıralama, Birleştirmeli Sıralama Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta Asimtotik Gösterim, Özyineleme, Yerine Koyma Yöntemi, Ana (Master) Metod Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta Böl ve Yönet Yaklaşımı ve Algoritmaları Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta Hızlı Sıralama, Lineer Zamanlı Sıralama Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta Sıra İstatistikleri Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta Kıyım, Kıyım Fonksiyonları, Evrensel Kıyım, Mükemmel Kıyım Fonksiyonları Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta İkili Arama Ağacı Sıralaması, Kırmızı-Siyah Ağaçlar Sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta Yıliçi Sınavı-1 Sınav
9. Hafta Kırmızı-Siyah Ağaçlarda Düğüm Döndürme, Düğüm Ekleme ve Düğüm Silme İşlemleri Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta Veri Yapılarının Genişletilmesi, Dinamik Sıra İstatistikleri ,Aralık Ağaçları Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta Dinamik Programlama : En Uzun Ortak Alt Dizi ve Çubuk Kesim Problemleri Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta Genel Konu Tekrarı Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta Açgözlü Algoritmalar, Minimum Kapsayan Ağaçlar Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta En Kısa Yol Bulma Algoritmaları Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta Final Haftası Sınav
16. Hafta Final Haftası Sınav
17. Hafta Final Haftası Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Sıralama, arama ve çizge problemleri gibi klasik algoritmik problemlerin çözümü konusunda farklı algoritmalar öğrenir.
ÖÇ-2Algoritmaların zaman ve mekan karmaşıklığını ve doğruluğunu matematiksel yöntem ve teorik çözümleme araçlarını kullanarak analiz eder.
ÖÇ-3Temel algoritma geliştirme tekniklerini (böl ve yönet, açgözlü algoritmalar, dinamik programlama vb.) uygulama konusunda yetkinlik kazanır.
ÖÇ-4Farklı problem çözme yaklaşımlarını kullanarak programlar geliştirir ve geliştirdiği programlarda kullanılacak en etkili yaklaşımı tanımlayabilir.
ÖÇ-5Gerçek hayatta karşılaşabileceği bir problemli modellemek için algoritma tasarlama ve program geliştirme yeteneğini kazanır; daha sonra bu programın davranışını analiz eder.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5