-Raymond Hill, A first course in Coding Theory, Clarendon Press, Oxford, 2007.
-J.H. van Lint, Introduction to coding Theory, Springer, 1999.
Diğer Kaynaklar
-Lin, S and Costello Daniaal J. JR. Error Control Coding: Fundamenthals and Application Inch, 1983.
-Blake, Ian F. and Mullin Roland C., The Mathematical Theory of Coding, Academic Press, 1975.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kodlar Kuramına Giriş
Sozlu ve yazılı anlatim ve uygulama
2. Hafta
Sonlu Cisimler
Sozlu ve yazılı anlatim ve uygulama
3. Hafta
Lineer Kodlara giris
Sozlu ve yazılı anlatim ve uygulama
4. Hafta
Hamming sınırı
Sozlu ve yazılı anlatim ve uygulama
5. Hafta
Lineer Kodlarla kodlama ve kod cozme
Sozlu ve yazılı anlatim ve uygulama
6. Hafta
Dual Kodlar
Sozlu ve yazılı anlatim ve uygulama
7. Hafta
Hamming kodları
Sozlu ve yazılı anlatim ve uygulama
8. Hafta
Ara sinavlar
Yazılı sınav
9. Hafta
Yetkin kodlar
Sozlu ve yazılı anlatim ve uygulama
10. Hafta
Devresel kodlar
Sozlu ve yazılı anlatim ve uygulama
11. Hafta
Devresel kodlar
Sozlu ve yazılı anlatim ve uygulama
12. Hafta
MDS kodlar
Sozlu ve yazılı anlatim ve uygulama
13. Hafta
MacWilliams Özdeşlikleri
Sozlu ve yazılı anlatim ve uygulama
14. Hafta
Uygulamalar
Sozlu ve yazılı anlatim ve uygulama
15. Hafta
Final Haftası
Yazılı sınav
16. Hafta
Final Haftası
Yazılı sınav
17. Hafta
Final Haftası
Yazılı sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Kodlama teorisinin temellerini ogrenir
ÖÇ-2
Lineer kodları öğrenir. Lineer kodlarla hata sezme düzeltme sürecini bilir.
Agirlik sayicilarini ve Mac Williams ozdesligini bilir ve ilgili teoremleri ispatlar
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.