Bu dersin amacı matematiğin temel kavramları; bağıntı, fonksiyon, fonksiyonların grafikleri ve türleri, kümeler, denklik bağıntıları ve sınıfları, sayı sistemleri gibi kavramların öğretilmesidir
-Sözlü anlatım ve tartışma teknikleri kullanılmaktadır.
Temel Kaynaklar
Prof. Dr. Halil Karakaş, Matematiğin Temelleri, ODTU Yayıncılık, 2011
Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Bilgiç, Soyut Matematik Ders Notları, 2010
Diğer Kaynaklar
Fethi Çallıalp, Soyut Matematik, 1995.
Şafak Alpay, H. İbrahim Karakaş, An Introduction to Number Systems and Algebraic Structures,1996.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Önermeler Mantığı
sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta
İspat Yöntemleri
sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta
Kümeler
sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta
Bağıntılar
sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta
Denklik Bağıntısı
sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta
Sıralama Bağıntısı
sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta
Fonksiyonlar
sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta
İşlem
sözlü anlatım, uygulama
9. Hafta
Sayılabilirlik
sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta
Doğal Sayılar
sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta
Doğal Sayılar
sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta
Tam sayılar
sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta
Tam sayılar
sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta
Bölünebilme,Obeb,Okek
sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
Final Haftası
Yazılı
16. Hafta
Final Haftası
Yazılı
17. Hafta
Final Haftası
Yazılı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Önerme değişkenlerini, mantık bağlaçlarını ve bunların doğruluk tablolarını öğrenir.
ÖÇ-2
İspat tekniklerini ve bunları kullanmayı öğrenir.
ÖÇ-3
Küme tanımını ve kümeler arasında işlem yapmayı öğrenir.
ÖÇ-4
Bağıntı, fonksiyon tanımını ve bunların özelliklerini öğrenir.
ÖÇ-5
Sayı sistemlerinin özelliklerini öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.