Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Matematik ve Bilgisayar Bilimleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Soyut Matematik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MB0003 1 Soyut Matematik 2/2/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
Bu dersin amacı matematiğin temel kavramları; bağıntı, fonksiyon, fonksiyonların grafikleri ve türleri, kümeler, denklik bağıntıları ve sınıfları, sayı sistemleri gibi kavramların öğretilmesidir  
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Canan AKKOYUNLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 13:00-14:45,Z-D2 Cuma, 11:00-12:45, Z-B2
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 13:00-14:00, 3A-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım ve tartışma teknikleri kullanılmaktadır.
Temel Kaynaklar  Prof. Dr. Halil Karakaş, Matematiğin Temelleri, ODTU Yayıncılık, 2011

Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Bilgiç, Soyut Matematik Ders Notları, 2010

 
Diğer Kaynaklar Fethi Çallıalp, Soyut Matematik, 1995. 

Şafak Alpay, H. İbrahim Karakaş, An Introduction to Number Systems and Algebraic Structures,1996.

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Önermeler Mantığı sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta İspat Yöntemleri sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta Kümeler sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta Bağıntılar sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta Denklik Bağıntısı sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta Sıralama Bağıntısı sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta Fonksiyonlar sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta İşlem sözlü anlatım, uygulama
9. Hafta Sayılabilirlik sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta Doğal Sayılar sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta Doğal Sayılar sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta Tam sayılar sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta Tam sayılar sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta Bölünebilme,Obeb,Okek sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta Final Haftası Yazılı
16. Hafta Final Haftası Yazılı
17. Hafta Final Haftası Yazılı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Önerme değişkenlerini, mantık bağlaçlarını ve bunların doğruluk tablolarını öğrenir.
ÖÇ-2İspat tekniklerini ve bunları kullanmayı öğrenir.
ÖÇ-3Küme tanımını ve kümeler arasında işlem yapmayı öğrenir.
ÖÇ-4Bağıntı, fonksiyon tanımını ve bunların özelliklerini öğrenir.
ÖÇ-5Sayı sistemlerinin özelliklerini öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5