Öğrencilere farklı türdeki problemleri çözebilmek için basit temel algoritmalar geliştirebilmeyi ve bu algoritmaları bilgisayar ortamında gerçekleyebilmek amacıyla programlamayı ve programlamanın temel yapılarını güncel bir programlama dili (Python) üzerinden öğretmek; böylelikle öğrencilerin birer bilgisayar bilimcisi gibi düşünebilmelerini sağlamak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Temel bilgisayar kullanım becerisi ve kaynakları takip edebilme açısından temel seviyede İngilizce bilgisi gerekli ve yeterlidir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Levent CUHACI
Asistanlar
Arş.Gör. İslam MAYDA
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 11:00-12:45
Cuma, 13:00-14:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 15:00-17:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Konu anlatımı
- Görsel sunum
- Python Programlama Dili üzerinde uygulama geliştirme.
Temel Kaynaklar
- Allen Downey, Jeffrey Elkner, Chris Meyers, How to Think Like a Computer Scientist – Learning with Python, 2nd ed., Green Tea Press, Wellesley, Massachussets, 2008.
Diğer Kaynaklar
- James Payne, Beginning Python : Using Python 2.6 and Python 3.1, Wiley Publishing Inc., Indianapolis, Indiana, 2010.
- Tahir Emre Kalaycı (çevirmen), Bilgisayar Bilimcisi Gibi Düşünmek – Python ile Öğrenme, 2nci baskı (orjinalinden çeviri), GNU Lisansı, 2008.
- Mark Lutz, “Learning Python”, 4th ed., O’Reilly Media, Inc., 1005 Gravenstein Highway North, Sebastopol, CA 95472, 2009.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilgisayarların Tarihçesi ve Gelişimi
Sözlü ve görsel (sunu) anlatım.
2. Hafta
Bilgisayarların Temel Bileşenleri : Donanım ve Yazılım
Sözlü anlatım.
3. Hafta
Algoritma ve Programlama Kavramları
Sözlü anlatım, uygulama.
4. Hafta
Değişkenler, Veri Tipleri, Giriş ve Çıkış Deyimleri
Sözlü anlatım, uygulama.
5. Hafta
Koşullu Deyimler
Sözlü anlatım, uygulama.
6. Hafta
Döngü Yapıları
Sözlü anlatım, uygulama.
7. Hafta
Diziler : Demetler, Listeler, Sözlükler
Sözlü anlatım, uygulama.
8. Hafta
Ara Sınav I
Sınav
9. Hafta
Fonksiyonlar-I
Sözlü anlatım, uygulama.
10. Hafta
Fonksiyonlar-II
Sözlü anlatım, uygulama.
11. Hafta
Karakter Katarları
Sözlü anlatım, uygulama.
12. Hafta
Dosya İşlemleri
Sözlü anlatım, uygulama.
13. Hafta
Ara Sınav II
Sınav
14. Hafta
Grafik Çizimi
Sözlü anlatım, uygulama.
15. Hafta
Final Haftası
Sınav
16. Hafta
Final Haftası
Sınav
17. Hafta
Final Haftası
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
2
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Bilgisayar sistemlerinin tarihsel gelişimi, bu sistemlerin bileşenleri ve işleyiş mantığı hakkında bilgi sahibi olur, bu konular üzerinde tartışabilecek bilgi seviyesine ulaşır.
ÖÇ-2
Başta temel matematik derslerinde ve günlük yaşamda karşılaştığı problemler olmak üzere çok farklı türdeki problemleri formüle eder, çözümler hakkında yaratıcı düşünme ve bir çözümü açık ve kesin olarak ifade edebilme yeteneğini kazanır, problemlerin çözümü için algoritma geliştirir.
ÖÇ-3
Tasarlamış olduğu algoritmaları yüksek seviyeli bir programlama dilinin (Python) biçimsel ve anlamsal kurallarını kullanarak bir bilgisayar programına dönüştürür.
ÖÇ-4
Python programlama dilinin programcıya sunmuş olduğu özellikleri ve fonksiyonları öğrenir ve bu kalıpları gerçeklediği programlarda yapı taşları olarak kullanarak Python programları geliştirir.
ÖÇ-5
Geliştirdiği programları test eder, hataları yakalar ve bu hataları düzeltir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.