Öğrencilerin soyut düşünme yeteneğini geliştirmek ve ilgili alanlarda ileri düzeydeki diğer dersler için temel oluşturmak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Songül ESİN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 09:00-10:45 , Cuma, 09:00-10:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 13:00-14:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konu anlatımı, ödev, uygulamalar, tartışmalar.
Temel Kaynaklar
-H. İbrahim Karakaş, Soyut Cebire Giriş, https://acikders.tuba.gov.tr/
-F. Çallıalp, Örneklerle Soyut Cebir , Birsen Yayınevi, İstanbul, 2009
-H. Şenkon, Soyut Cebir Dersleri Cilt I ve Cilt II, İ.Ü. Fen Fakültesi Basımevi 1998
Tamsayılarda bölünebilme teorisi hakkında temel bilgilere sahip olur. Lineer kongrüanslarla ile ilgili problemleri çözer ve çeşitli problemlerin çözümü için kullanmak
ÖÇ-2
İkili işlem, birleşme ve değişme özelliği, birim eleman, bir elemanın tersi tanımlarını bilmek. Birim eleman ve bir elemanın tersinin tekliğini ispatlamak.
ÖÇ-3
Grup yapısını kavrar, bir grubun mertebesi, alt grup, devirsel alt gruplar ve bir elemanın mertebesi kavramlarını bilmek.
ÖÇ-4
Bazı özel grupları detaylı olarak analiz etmek.
ÖÇ-5
Bir Grubun sağ ve sol kalan sınıflarını belirlemek ve Lagrange teoremini ispatlamak.Normal altgrup, grup homomorfisi, çekirdek ve görüntü kümesi kavramlarını açıklamak.
ÖÇ-6
Homomorfik ve izomorfik yapıları gruplara uygular
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.