Uygulamalı Matematik , Fizik veya ilgili Mühendislik Dallarında araştırma yapmak isteyeceklere Kısmi Diferansiyel Denklemlerle ilgili temel bilgiler vermek.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
Diferansiyel ve İntegral almayı biliyor olmak
Özel Koşullar
Analiz I,II,III ve IV , Diferansiyel Denklemler I,II derslerinden başarılı olmak
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatımlar şeklinde
Temel Kaynaklar
Ders Notları-
Diğer Kaynaklar
SNEDDON,I.N.,Elements of Partial Differential Equations.McGRAW-HILL 1957
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Adi Diferansiyel Denlemler (ADD) : Hatırlatmalar
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Adi Diferansiyel Denklemler (ADD): Hatırlatmalar
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Kısmi Türevler ve Uzay Geometrisi
Sözlü Anlatım
4. Hafta
KTDD : Tanımları , ortaya çıkış yolları
Sözlü Anlatım
5. Hafta
KTDD : Çözümler , Genel ve Tekil Çözümler.
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Birinci Mertebeden Lineer KTDD
Sözlü Anlatım
7. Hafta
n Bağımsız Değişkenli Lineer KTDD
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Yazılı Sınav
9. Hafta
Birinci Mertebeden Lineer Olmayan KTDD
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Charpit Yöntemi
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Standart ve Standart Hale Getirilebilir Formlar
Sözlü Anlatım
12. Hafta
n Bağımsız Değişkenli Lineer Olmayan KTDD
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Jacobi Yöntemi
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Bağdaşır KTDD Sistemleri
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final Sınavları
Yazılı Sınav
16. Hafta
Final Sınavları
Yazılı Sınav
17. Hafta
Final Sınavları
Yazılı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
ÖÇ-1 Kısmi türevli diferansiyel denklemlerin (KTDD) nasıl ortaya çıktığını anlar, karışılaştığında denklemi tanır.
ÖÇ-2
ÖÇ-2 KTDD'in çözümünün ne olduğunu öğrenir. Bu çözümlerin getirdiği tekniklere göre denklemlerin sınıflandırılmasını öğrenir.
ÖÇ-3
ÖÇ-3 Öğrenci karşılaştığı KTDD'in hangi sınıfa ait olduğunu belirmeyi öğrenir.
ÖÇ-4
ÖÇ-4 Öğrenci karşılaştığı KTDD'in ait olduğu sınıfa göre çözüm tekniğini öğrenir.
ÖÇ-5
ÖÇ-5 Öğrenci karşılaştığı bir fizik, geometri ya da mühendislik probleminin bir matematik model olarak KTDD'ni çıkarmayı öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.