Matematik evrensel bir dildir. Bu nedenle herhangi bir alanda ortaya çıkan problemin matematiksel modelinin kurulup çözülmesi son derece önemlidir. Bundan dolayı asıl amacımız temel matematik bilgilerini vermek, matematiksel düşünceyi geliştirmek ve günümüzde işletme yöneticisinin karşılaştığı karmaşık problemleri sistematik bir mantık ile analiz edebilen ve gerekli hallerde bazı teknikleri uygulayarak çözüm araştırabilecek kadar matematik bilgisine sahip bireyler yetiştirmektir.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Konu anlatımı, Teori ve Uygulama
Temel Kaynaklar
Thomas Kalkülüs, 12.Baskı, PEARSON
Diğer Kaynaklar
1. R.A. Adams and C. Essex (2010). Calculus-A Complete Course (Seventh Edition), Pearson
2. Paul, Richard S.-, Shaevel, M.Leonard, Essentials of Technical mathematics
3. Hockett Sternstein, Second Edition, Applied Calculus
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sayılar, Eşitsizlikler ve Mutlak Değer / Düzlem Geometri ve Doğrular / İkinci Derceden Denklemlerin Grafikleri / Trigonometri
Sözlü Anlatım ve Uygulama
2. Hafta
Fonksiyonlar / Fonksiyon Türleri
Sözlü Anlatım ve Uygulama
3. Hafta
Bir Fonksiyonun Limiti
Sözlü Anlatım ve Uygulama
4. Hafta
Limit Kuralları / Limitin genel tanımı
Sözlü Anlatım ve Uygulama
5. Hafta
Süreklilik
Sözlü Anlatım ve Uygulama
6. Hafta
Türev ve Değişimlerin Oranı
Sözlü Anlatım ve Uygulama
7. Hafta
Bir Fonksiyonun Türevi / Türev Kuralları /
Sözlü Anlatım ve Uygulama
8. Hafta
Trigonometrik Fonksiyonların Türevleri / Zincir Kuralı / Kapalı Türev
Sözlü Anlatım ve Uygulama
9. Hafta
Ters Fonksiyonlar / Üstel Fonksiyonlar / Logaritmik Fonksiyonlar
Sözlü Anlatım ve Uygulama
10. Hafta
Logaritmik Fonksiyonların Türevleri / Ters Trigonometrik Fonksiyonlar
Sözlü Anlatım ve Uygulama
11. Hafta
Hiperbolik Fonksiyonlar / Belirsiz Limitler ve l'Hopital Kuralı
Sözlü Anlatım ve Uygulama
12. Hafta
Maksimum ve Minimum Değerler / Ortalama Değer Teoremi /
Sözlü Anlatım ve Uygulama
13. Hafta
Dönüm Noktası ve Konkavlık/ Sonsuzda Limitler; Yatay Asimptotlar
Sözlü Anlatım ve Uygulama
14. Hafta
Bir Fonksiyonun Grafiğinin Çizimi
Sözlü Anlatım ve Uygulama
15. Hafta
Final Sınavı
Sınav
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Reel sayılar ve reel sayılar doğrusu, düzlemde kartezyen koordinatlar ve ikinci dereceden denklemlerin grafiklerini açıklar ve tartışır.
ÖÇ-2
Polinom, rasyonel fonksiyonlar ve bilinen bazı fonksiyonları ve grafiklerini kullanarak yeni fonksiyonlar tanımlar.
ÖÇ-3
Trigonometrik fonksiyonlar, ters fonksiyonlar ve ters trigonometrik fonksiyonları tanımlar.
ÖÇ-4
Üstel ve logaritmik fonksiyonları açıklar.
ÖÇ-5
Fonksiyonlarda limit, sonsuzda limit ve limiti sonsuz olan fonksiyonları tanımlar.
ÖÇ-6
Süreklilik kavramının rolünü ifade eder.
ÖÇ-7
Teğet doğru ve bunların eğimlerini, türev ve türev kurallarını kullanır.
ÖÇ-8
Zincir kuralının önemini açıklar; trigonometrik fonksiyonlar, ters fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar ve ters trigonometrik fonksiyonları tanımlar; yüksek mertebeden türevleri kullanır.
ÖÇ-9
Zincir kuralının önemini açıklar; trigonometrik fonksiyonlar, ters fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar ve ters trigonometrik fonksiyonları tanımlar; yüksek mertebeden türevleri kullanır.
ÖÇ-10
Ortalama değer teoremini analiz eder ve kapalı fonksiyonların türevini kullanır.
ÖÇ-11
Belirsiz limiti tanımlar ve l'Hopital kuralını kullanarak bu limitleri çözer.
ÖÇ-12
Uç değerleri tanımlar ve uç-değer problemlerini çözer.
ÖÇ-13
Konkavite ve dönüm noktası kavramlarını tanımlar.
ÖÇ-14
Bir fonksiyonun grafiğini çizmeyi tartışır ve açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.