|
Dersin Amacı |
Matematik evrensel bir dildir. Bu nedenle herhangi bir alanda ortaya çıkan problemin matematiksel modelinin kurulup çözülmesi son derece önemlidir. Bundan dolayı asıl amacımız temel matematik bilgilerini vermek, matematiksel düşünceyi geliştirmek ve günümüzde işletme yöneticisinin karşılaştığı karmaşık problemleri sistematik bir mantık ile analiz edebilen ve gerekli hallerde bazı teknikleri uygulayarak çözüm araştırabilecek kadar matematik bilgisine sahip bireyler yetiştirmektir. |
Ön Koşullar |
Yok |
Eş Koşullar |
Yok |
Özel Koşullar |
Yok |
Öğretim Üyeleri |
Prof. Dr. Mert Çağlar |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Perşembe; 9:00-12:00(A), 14:00-17:00(B); Amfi Z-B1 |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Salı:10:00-11:00, Salı: 11:00-12:00 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
-Konu anlatımı, Teori ve Uygulama |
Temel Kaynaklar |
-Thomas Calculus, 12.Baskı, PEARSON |
Diğer Kaynaklar |
1.R.A. Adams and C. Essex (2010). Calculus-A Complete Course (Seventh Edition), Pearson
2. Paul, Richard S.-, Shaevel, M.Leonard, Essentials of Technical mathematics
3. Hockett Sternstein, Second Edition, Applied Calculus |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Sayılar, Eşitsizlikler ve Mutlak Değer / Düzlem Geometri ve Doğrular / İkinci Derceden Denklemlerin Grafikleri / Trigonometri |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
2. Hafta |
Fonksiyonlar / Fonksiyon Türleri |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
3. Hafta |
Bir Fonksiyonun Limiti |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
4. Hafta |
Limit Kuralları / Limitin genel tanımı |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
5. Hafta |
Süreklilik |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
6. Hafta |
Türev ve Değişimlerin Oranı |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
7. Hafta |
Bir Fonksiyonun Türevi / Türev Kuralları / |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
8. Hafta |
Trigonometrik Fonksiyonların Türevleri / Zincir Kuralı / Kapalı Türev |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
9. Hafta |
Ters Fonksiyonlar / Üstel Fonksiyonlar / Logaritmik Fonksiyonlar |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
10. Hafta |
Logaritmik Fonksiyonların Türevleri / Ters Trigonometrik Fonksiyonlar |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
11. Hafta |
Hiperbolik Fonksiyonlar / Belirsiz Limitler ve l'Hopital Kuralı |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
12. Hafta |
Maksimum ve Minimum Değerler / Ortalama Değer Teoremi / |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
13. Hafta |
Dönüm Noktası ve Konkavlık/ Sonsuzda Limitler; Yatay Asimptotlar |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
14. Hafta |
Bir Fonksiyonun Grafiğinin Çizimi |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
15. Hafta |
Final Sınavı |
Sınav |
16. Hafta |
Final Sınavı |
Sınav |
17. Hafta |
Final Sınavı |
Sınav |
ÖÇ-1 | Reel sayılar ve reel sayılar doğrusu, düzlemde kartezyen koordinatlar ve ikinci dereceden denklemlerin grafiklerini açıklar ve tartışır.
| ÖÇ-2 | Polinom, rasyonel fonksiyonlar ve bilinen bazı fonksiyonları ve grafiklerini kullanarak yeni fonksiyonlar tanımlar.
| ÖÇ-3 | Trigonometrik fonksiyonlar, ters fonksiyonlar ve ters trigonometrik fonksiyonları tanımlar.
| ÖÇ-4 | Üstel ve logaritmik fonksiyonları açıklar.
| ÖÇ-5 | Fonksiyonlarda limit, sonsuzda limit ve limiti sonsuz olan fonksiyonları tanımlar.
| ÖÇ-6 | Süreklilik kavramının rolünü ifade eder.
| ÖÇ-7 | Teğet doğru ve bunların eğimlerini, türev ve türev kurallarını kullanır.
| ÖÇ-8 | Zincir kuralının önemini açıklar; trigonometrik fonksiyonlar, ters fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar ve ters trigonometrik fonksiyonları tanımlar; yüksek mertebeden türevleri kullanır.
| ÖÇ-9 | Ortalama değer teoremini analiz eder ve kapalı fonksiyonların türevini kullanır.
| ÖÇ-10 | Belirsiz limiti tanımlar ve l'Hopital kuralını kullanarak bu limitleri çözer.
| ÖÇ-11 | Uç değerleri tanımlar ve uç-değer problemlerini çözer.
| ÖÇ-12 | Konkavite ve dönüm noktası kavramlarını tanımlar.
| ÖÇ-13 | Bir fonksiyonun grafiğini çizmeyi tartışır ve açıklar.
|
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | PÇ-2 | Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir. | PÇ-3 | Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | PÇ-4 | Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır. | PÇ-5 | Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır. | PÇ-6 | En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir. | PÇ-7 | Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | PÇ-8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir. | PÇ-9 | Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir. | PÇ-10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | PÇ-11 | Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır. |
|