Bu dersin amacı öğrencilerin soyut düşünme yeteneğini geliştirmek ve Moleküler Biyoloji ve Genetik, yaşam ve sosyal Bilimlerle ile ilgili matematiksel problemleri analiz etmek için bir matematiksel altyapı vermektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 9:00-11:00 Z-B2/Cuma 9:00-!1:00 Z-D2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 10:00-!2:00 3A-11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Uygulama ve Ödev
Temel Kaynaklar
-Thomas Kalkülüs, Cilt I, Gerge B.Thomas, M.D. Weir, Çeviri Editörü : Mustafa Bayram, 2010, Pearson,ISBN:978-605-4248-65-0.
-Sağlık Bilimciler ve Biyologlar için Matematik, Prof.Dr. Rüstem Kaya, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yayınları, 2008, ISBN 978-975-7936-62-6.
Diğer Kaynaklar
-SCHAUM’S OUTLINE, İşletme ve İktisat için matematiksel Yöntemler, Edward T. Dowling, Çeviri:Doç.Dr.Ö Faruk Çolak-M.Yıldırım, Nobel Yayınları, 1993, ISBN 975-591-369-6
-Mathematical Applications. For the Management, Life, and Social Sciences, 8th Edition, Ronald J. Harshbarger, James J. Reynolds, (2006), Houghton Mifflin Company, ISBN 13:978-0-618-65421-5.
-College Mathematics for the Managerial, Life, and Social Sciences, 7th Edition, Soo T. Tan, (2007), Thomson Learning, Inc., ISBN-13: 978-0-495-01583-3.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Türevin Uygulamaları, Artan ve Azalan Fonksiyonlar, Yerel Extremumlar.
Sözlü anlatım ve uygulama
2. Hafta
Belirsiz şekiller ve L’Hopital Kuralı, Konkavlık, Büküm Noktası, Eğri Çizimi.
Sözlü anlatım ve uygulama
3. Hafta
Eğri Çizimi.
Sözlü anlatım ve uygulama
4. Hafta
Integral,Belirsiz İntegral.
Sözlü anlatım ve uygulama
5. Hafta
İntegrasyon Teknikleri
Sözlü anlatım ve uygulama
6. Hafta
İntegrasyon Teknikleri
Sözlü anlatım ve uygulama
7. Hafta
Belirli İntegral
Sözlü anlatım ve uygulama
8. Hafta
Arasınav
Yazılı
9. Hafta
İntegral Hesabın Esas Teoremi, Belirli İntegralin Uygulamaları. Hayata dair Uygulamalar
Sözlü anlatım ve uygulama
10. Hafta
Has olmayan İntegrallar ve Uygulamaları
Sözlü anlatım ve uygulama
11. Hafta
Has olmayan İntegrallar ve Uygulamaları
Sözlü anlatım ve uygulama
12. Hafta
Nümerik (Sayısal) İntegral Metodları: Yamuklar ve Simpson Kuralı.
Sözlü anlatım ve uygulama
13. Hafta
Çok Değişkeli Fonksiyonlar, Kısmi Türev, Maksimum ve Minimum
Sözlü anlatım ve uygulama
14. Hafta
Çok Değişkeli Fonksiyonlar, Kısmi Türev, Maksimum ve Minimum
Sözlü anlatım ve uygulama
15. Hafta
FİNAL SINAVI
Yazılı
16. Hafta
FİNAL SINAVI
Yazılı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
45
Final
1
55
ÖÇ-1
Matematiksel kavram ve teknikleri Biyoloji problemlerine uygulama becerisi kazanır
ÖÇ-2
Derste verilen ödevler sayesinde sorumluluk bilinci gelişir
ÖÇ-3
Biyoistatistik dersi için gerekli olan temel bilgilere sahip olur.
ÖÇ-4
Fonksiyonların ekstremum değerlerini anlar ve bunlarla ilgili soruları çözer
ÖÇ-5
Belirli ve Belirsiz integral kavramlarını öğrenir ve bunlarla ilgili problemleri çözer
ÖÇ-6
Deneylerden elde edilen verilerin bir grafiği çizer ve bunları formüle eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.