Öğrencilere, gündelik yaşamın pek çok alanında rastlayabilecekleri birbiriyle ilişkili veri gruplarının bilgisayar ortamında saklanması ve etkin yönetimi için veri modelleme, mantıksal tasarım kavramlarını ve veriyi yönetmelerine olanak sağlayan SQL sorgu dilini öğretmek ve kullanımı yaygın ilişkisel veritabanı yönetim sistemlerinden olan Microsoft Access ve Microsoft SQL Server ile veritabanı uygulamaları geliştirebilmelerini sağlamak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Temel programlama bilgisi ve kaynakları takip edebilme açısından temel düzeyde ingilizce bilgisi gerekli ve yeterlidir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Levent CUHACI
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 13:00-14:45
Pazartesi 15:00-16:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 13:00-15:00 İKÜ-CATS üzerinden
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Konu anlatımı
- Görsel sunum
- Yaygın kullanımı olan veritabanı yönetim sistemleri üzerinde uygulama
Temel Kaynaklar
- Ramez Elmasri, Shamkant B. Navathe, Fundamentals of Database Systems, 5th ed., Pearson Education, Inc, Boston, MA, 2007.
- Richard T. Watson, Data Management : Databases and Organizations, 5th ed., John Wiley & Sons, Inc, 2006.
Diğer Kaynaklar
- J.G.Hughes, Object-Oriented Databases, Prentice Hall International (UK) Ltd, University Press, Cambridge, 1991.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Veri ve Bilgi Kavramları
Sözlü anlatım
2. Hafta
Veritabanı Yönetim Sistemleri ve Tarihsel Gelişimi
Sözlü anlatım, görsel sunum
3. Hafta
Veri Modelleme, Varlık-İlişki Modeli
Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta
İlişkisel Veri Modeli ve İlişkisel Veritabanı Kısıtları
Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta
Varlıklar Arası İlişkiler : 1-1, 1-N, N-M Türü İlişkiler
Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta
Mantıksal Tasarım
Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta
SQL (DDL) – Veri Tanımlama Dili
Sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta
Ara Sınav I
Sınav
9. Hafta
SQL (DML) – Veri İşleme Dili
Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta
Gelişmiş SQL : Kompleks Sorgular
Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta
Veritabanı Normalizasyonu ve Normal Formlar
Sözlü anlatım
12. Hafta
Ara Sınav II
Sınav
13. Hafta
Nesne Yönelimli Veritabanları
Sözlü anlatım
14. Hafta
Uygulama Programlarından Veritabanı Bağlantısı
Uygulama
15. Hafta
Final Haftası
Sınav
16. Hafta
Final Haftası
Sınav
17. Hafta
Final Haftası
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Verilerin saklanması ve yönetimi konusunda daha önce öğrenmiş olduğu klasik dosya kullanımını hatırlar ve dosyalama sistemin yetersizliklerinin farkına varır.
ÖÇ-2
Gerçek yaşamın farklı alanlarında karşılaşabileceği verilerin saklanması ve yönetimi konusundaki gereksinimleri analiz eder.
ÖÇ-3
Veri modellemeyi ve mantıksal tasarım yapmayı bilir.
ÖÇ-4
Yaygın kullanımı olan ilişkisel veritabanı yönetim sistemlerinin temel özelliklerini bilir.
ÖÇ-5
SQL komutlarını kullanarak veritabanında yapısal düzenlemeler yapar, veri ekler, veri siler, veriyi düzeltir ve karmaşık sorgular tasarlar.
ÖÇ-6
Normalizasyon sürecinin aşamalarını ve normal formları kullanarak yukarıdan-aşağıya yaklaşım tarzı ile yüksek kalitede veritabanı tasarlar.
ÖÇ-7
Güncel programlama dilleri üzerinden veritabanı bağlantısı kurarak veriyi yönetir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.