Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Matematik ve Bilgisayar Bilimleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Nesne Yönelimli Programlama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MB0072 Nesne Yönelimli Programlama 2/2/0 SA Türkçe 5
Dersin Amacı
Öğrencilere nesneye yönelik programlamanın temel ilkelerini ve JAVA programlama dilini öğreterek bu dil ile geliştirilebilecek web,mobil ve desktop uygulamalar öncesi zemin hazırlamak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Temel programlama bilgisi ve kaynakları takip edebilme açısından temel düzeyde ingilizce bilgisi gerekli ve yeterlidir.
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Tayfun Kaynaş
Asistanlar -Ar.Gör.İslam Mayda
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, AKLAB B2FEFPC1, 17:00-18:45 Cuma, AKLAB 4C07091113,11:00-12:45
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr.Öğr.Üyesi Tayfun Kaynaş, Pazartesi, 11.00-12.00, Ataköy Yerleşkesi 3A-04-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Online Editör üzerinde ders anlatımı

- Tamamen Uygulamalı anlatım.

- Bilgisayar laboratuvarında uygulama geliştirme
Temel Kaynaklar -   Cay S.Horstmann, Core Java, Pearson Education,ISBN 9780134177304

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, kurulumlar, çalışma ortamı, IDE kullanımı, Java çalışma mantığı, çoklu platform , java ile program oluşturma ve programın ana öğeleri, temel sınıflar ve paket oluşturma Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
2. Hafta Java ile programlamaya giriş, değişkenler, ilkel veri tipleri (Primitive Types), casting, sınıf ve veri tipi kavramlarının ilişkisi Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
3. Hafta Operatörler, program akış kontrolü, döngüler Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
4. Hafta Array, Char ve String sınıfları, statik ve dinamik öğeler, metotlar Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
5. Hafta Sınıf ve nesne kavramı, new operatörü, referans tür, Yığın (Heap), Yığıt (Stack) ve Çöp Toplayıcı (Garbage Collector) Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
6. Hafta Kurucular (Constructors), this anahtar sözcüğü, Kurucu Aşırı Yükleme (Constructor Overloading),Kurucuların Birbirini Çağırması, Yöntem Aşırı Yükleme (Method Overloading) Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
7. Hafta Sarmalama (Encapsulation) İlkesi ve Erişim Düzenleyiciler (Access Modifiers), getter/setter Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
8. Hafta Kalıtım (Inheritance), kalıtımla gelen nitelik ve yöntemlere erişim, protected erişim düzenleyici,kurucu zinciri ve super anahtar sözcüğü, yöntemlerin geçersiz kılınması (Method Overriding),Object sınıfı Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
9. Hafta Çokbiçimlilik (Polymorphism) Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
10. Hafta Kapsülleme (Encapsulation) Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
11. Hafta Arayüzler (Interface) Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
12. Hafta Soyut Sınıflar Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
13. Hafta Uygulamalar Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
14. Hafta Konuların Tekrarı Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
15. Hafta Final Sınavı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 30
Final 1 70


ÖÇ-1Gelişmeye açık modern bir programlama dilinini öğrenir.
ÖÇ-2Dart programlama dili sözdizimi ile bu dilde program geliştirir.
ÖÇ-3Nesneye yönelik programlamanın temel ilkelerini tanımlar, projelerde modüler ve yönetilmesi kolay bir yaklaşımla tasarlar.
ÖÇ-4Dart programlama dili ile çok amaçlı platform bağımsız uygulamalar geliştirir.
ÖÇ-5Platform bağımsız uygulamalar geliştirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5