Öğrencilere nesneye yönelik programlamanın temel ilkelerini ve JAVA programlama dilini öğreterek bu dil ile geliştirilebilecek web,mobil ve desktop uygulamalar öncesi zemin hazırlamak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Temel programlama bilgisi ve kaynakları takip edebilme açısından temel düzeyde ingilizce bilgisi gerekli ve yeterlidir.
Giriş, kurulumlar, çalışma ortamı, IDE kullanımı, Java çalışma mantığı, çoklu platform , java ile program oluşturma ve programın ana öğeleri, temel sınıflar ve paket oluşturma
Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
2. Hafta
Java ile programlamaya giriş, değişkenler, ilkel veri tipleri (Primitive Types), casting, sınıf ve veri tipi kavramlarının ilişkisi
Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
3. Hafta
Operatörler, program akış kontrolü, döngüler
Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
4. Hafta
Array, Char ve String sınıfları, statik ve dinamik öğeler, metotlar
Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
5. Hafta
Sınıf ve nesne kavramı, new operatörü, referans tür, Yığın (Heap), Yığıt (Stack) ve Çöp Toplayıcı (Garbage Collector)
Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
6. Hafta
Kurucular (Constructors), this anahtar sözcüğü, Kurucu Aşırı Yükleme (Constructor Overloading),Kurucuların Birbirini Çağırması, Yöntem Aşırı Yükleme (Method Overloading)
Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
7. Hafta
Sarmalama (Encapsulation) İlkesi ve Erişim Düzenleyiciler (Access Modifiers), getter/setter
Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
8. Hafta
Kalıtım (Inheritance), kalıtımla gelen nitelik ve yöntemlere erişim, protected erişim düzenleyici,kurucu zinciri ve super anahtar sözcüğü, yöntemlerin geçersiz kılınması (Method Overriding),Object sınıfı
Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
9. Hafta
Çokbiçimlilik (Polymorphism)
Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
10. Hafta
Kapsülleme (Encapsulation)
Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
11. Hafta
Arayüzler (Interface)
Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
12. Hafta
Soyut Sınıflar
Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
13. Hafta
Uygulamalar
Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
14. Hafta
Konuların Tekrarı
Web ide üzerinde anlatım, laboratuvarda uygulamalar
15. Hafta
Final Sınavı
Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Gelişmeye açık modern bir programlama dilinini öğrenir.
ÖÇ-2
Dart programlama dili sözdizimi ile bu dilde program geliştirir.
ÖÇ-3
Nesneye yönelik programlamanın temel ilkelerini tanımlar, projelerde modüler ve yönetilmesi kolay bir yaklaşımla tasarlar.
ÖÇ-4
Dart programlama dili ile çok amaçlı platform bağımsız uygulamalar geliştirir.
ÖÇ-5
Platform bağımsız uygulamalar geliştirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.