Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Matematik ve Bilgisayar Bilimleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Matematiğe Giriş

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MCB1009 1 Matematiğe Giriş 4/0/0 TBD English 6
Dersin Amacı
 Matematiğin temellerini öğrencilere öğretmek.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Ders bu dönem açılmayacaktır.
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Mert Çağlar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü Anlatım
Temel Kaynaklar Larson, R., Precalculus with Limits, 2nd Edition
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kartezyen Koordinatlar, Denklemlerin Grafikleri, İki Değişkenli Lineer Denklemler, Fonksiyonlar Sözlü anlatım
2. Hafta Fonksiyon Grafiği Analizi, Temel Fonksiyonların Bir Kütüphanesi, Fonksiyon Dönüşümleri, Fonksiyonların Kombinasyonları Sözlü anlatım
3. Hafta Ters Fonksiyonlar, İkinci Dereceden Fonksiyonlar, Polinomlar Sözlü anlatım
4. Hafta Polinom Bölmesi, Polinomun Kökleri, Rasyonel Fonksiyonlar. Sözlü anlatım
5. Hafta Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar ve Grafikleri, Üstel ve Logaritmik Denklemler Sözlü anlatım
6. Hafta Radyan ve Derece Ölçüleri, Birim Çember, Trigonometrik Fonksiyonlar, Dik Üçgen Trigonometrisi. Trigonometrik Fonksiyonların Herhangi Bir Açı İçin Değerleri Sözlü anlatım
7. Hafta Sinüs ve Kosinüs Grafikleri, Diğer Trigonometrik Fonksiyonların Grafikleri, Ters Trigonometrik Fonksiyonlar Sözlü anlatım
8. Hafta Temel Trigonometrik Özdeşlikler ve Sağlamaları, Trigonometrik Denklemler, Toplam Fark Formülleri, Dönüşüm ve Ters Dönüşüm Formülleri Sözlü anlatım
9. Hafta Sinüs ve Kosinüs Teoremleri, Düzlemde Vektörler, Vektör ve Nokta Çarpımları, Bir Kompleks Sayının Trigonometrik Formu Sözlü anlatım
10. Hafta İki Değişkenli Lineer Sistemler, Çok Değişkenli Lineer Sistemler, Basit Kesirlere Ayırma, Eşitsizlik Sistemleri Sözlü anlatım
11. Hafta Denklem Sistemleri ve Matrisler, Matris İşlemleri, Bir Kare Matrisin Tersi, Bir Kare Matrisin Determinantı Sözlü anlatım
12. Hafta Diziler ve Seriler, Aritmetik Diziler ve Kısmi Toplamlar, Geometrik Diziler ve Seriler, Tümevarım Sözlü anlatım
13. Hafta Doğrular, Koniklere Giriş: Parabol, Elips, Hiperbol, Koniklerin Döndürülmesi Sözlü anlatım
14. Hafta Parametrik Denklemler, Kutupsal Koordinatlar, Kutupsal Denklemlerin Grafikleri, Koniklerin Kutupsal Denklemleri Sözlü anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1I. Polinom, rasyonel fonksiyon, üstel fonksiyon, logaritmik fonksiyon ve trigonometrik fonksiyon kavramlarını öğrenir.
ÖÇ-2II. Polinom, rasyonel fonksiyon, üstel fonksiyon, logaritmik fonksiyon ve trigonometrik fonksiyon kavramlarını nümerik, sembolik, grafik ve cebirsel olarak ifade eder ve bu kavramlarla işlemler yapar.
ÖÇ-3III. Bazı polinomlar, rasyonel fonksiyon, üstel fonksiyon, logaritmik fonksiyon, trigonometrik fonksiyon ve koniklerin grafiklerini çizer ve bu grafiklerin uygun dönüşümlerini yapar.
ÖÇ-4IV. Fonksiyonlarda toplama, çıkarma, çarpma, bölme ve bileşke işlemlerini anlar ve uygular.
ÖÇ-5V. Bire-bir fonksiyon ve ters fonksiyon kavramlarını anlar. Bir fonksiyonun tersini cebirsel, nümerik ve grafik olarak bulabilir.
ÖÇ-6VI. Dizi ve Seri kavramlarını ve bu kavramların en basit tipteki örneklerini öğrenir.
ÖÇ-7VII. Lineer denklem ve eşitsizlik sistemlerini çözebilir.
ÖÇ-8VIII. Polar koordinatlar, parametrik fonksiyon, vektör, matris, determinant, dizi ve seri içeren temel seviyedeki problemleri çözebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8