T.S. Blyth and E.F. Robertson, Basic Linear Algebra, Springer, 4th Edition, 2007.
Diğer Kaynaklar
Mehmet Ali Karaca, Lineer Cebir Çözümlü Problemleri, İTÜ Vakfı Yayınları, 2006.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Matris Cebri
Sözlü anlatım ve uygulama
2. Hafta
Matris Uygulamaları
Sözlü anlatım ve uygulama
3. Hafta
Lineer Denklem Sistemleri
Sözlü anlatım ve uygulama
4. Hafta
Lineer Denklem Sistemleri
Sözlü anlatım ve uygulama
5. Hafta
Terslenebilir Matrisler
Sözlü anlatım ve uygulama
6. Hafta
Vektör Uzayları
Sözlü anlatım ve uygulama
7. Hafta
Vektör Uzayları
Sözlü anlatım ve uygulama
8. Hafta
Lineer Dönüşümler
Sözlü anlatım ve uygulama
9. Hafta
Lineer Dönüşümler
Arasınav
10. Hafta
Lineer Dönüşümler
Sözlü anlatım ve uygulama
11. Hafta
Matris Temsilleri
Sözlü anlatım ve uygulama
12. Hafta
Matris Temsilleri
Sözlü anlatım ve uygulama
13. Hafta
Determinantlar
Sözlü anlatım ve uygulama
14. Hafta
Özdeğerler ve Özvektörler
Sözlü anlatım ve uygulama
15. Hafta
Final sınavı haftası
Final sınavı
16. Hafta
Final sınavı haftası
Final sınavı
17. Hafta
Final sınavı haftası
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Özel tipte bazı matrisleri tanır ve matrislerle işlem yapabilir.
ÖÇ-2
Lineer Denklem sistemlerini çözer.
ÖÇ-3
Determinant özelliklerini bilir. Bu özellikleri kullanarak ve satır vaya sutuna göre eşçarpan açılımı yaparak determinant hesaplayabilir.
ÖÇ-4
Vektör uzayı, baz ve boyut kavramlarını bilir.
ÖÇ-5
Bir kare matrisin özdeğerlerini ve bunlara karşılık gelen özvektörlerini bulur. Bir matrisin köşegenleştirilip köşegenleştirilmediğini kontrol edebilir ve eğer mümkünse matrisi köşegenleştirebilir.
ÖÇ-6
Lineer Dönüşümleri, Lineer Dönüşümlerin matris gösterimini bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.