Bitirme Projesi Matematik ve Bilgisayar bilimlerinin temel prensiplerini gerçek dünya problemlerine uygulayabilecek öğrencinin lisans deneyiminin başarısını temsil eder. Bitirme Projesi dersinden geçer not almanın temel koşulu dönem içerisinde sunulan Proje Önerisi doğrultusunda hazırlanıp sonuçlandırılan projenin yazılı ve sözlü olarak sunulmasıdır.
Ön Koşullar
170 AKTS'lik dersi başarı ile tamamlaması
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr. Tunç MISIRLIOĞLU, Prof.Dr. Songül ESİN, Doç. Dr. Hikmet ÇAĞLAR, Doç. Dr. Ozan KOCADAĞLI, Dr. Öğr.Üyesi Levent CUHACI, Dr. Öğr.Üyesi Uğur GÖNÜLLÜ, Dr. Öğr.Üyesi Mehmet Fatih UÇAR, Dr. Ögr. Üyesi Canan AKKOYUNLU, Dr. Öğr.Üyesi Alper Ülker, Öğr. Gör. Aydın DEMİRİZ, Öğr. Gör. Murat Atilan , Doç. Dr. Emel Yavuz, Dr. Öğr.Üyesi Tayfun KAYNAŞ
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Projenin Belirlenmesi
Bitirme proje konuları tam zamanlı öğretim görevlisi tarafından dönemin başında bölüm sayfasından ilan edilir.
2. Hafta
Projeye Başlanılması
Çalışmanın arka planının hazırlanması Problem Durumunun belirlenmesi, seçilen konu üzerine derin Araştırma yapılması. Bitirme projesi koordinatörüne proje teklifinin tüm grup üyeleri ve danışmanı tarafından imzalanarak teslim edilmesi için son hafta.
3. Hafta
Literatür Çalışması
Seçilen konuda yayınlanmış kaynakların taranması Konuyla ilgili strateji ve hedeflerine ulaşmak için metodolojinin belirlenmesi, Önceki/benzer çalışmaların incelenmesi
4. Hafta
Literatür Çalışması
Özel proje konusunun belirlenmesi ve mevcut benzer çalışmalarla ilişkisinin araştırılması Projenin ardında yatan temel ilkelerin kavranması
5. Hafta
Planlama ve İhtiyaç Analizi
Fonksiyonel, operasyonel, teknik ve geçiş gereksinimi tanımlama.
6. Hafta
Planlama ve İhtiyaç Analizi
İzlenecek aşamalar planlanır.
7. Hafta
Analiz ve Dizayn
Plan doğrultusunda öneri formunda belirtilen maddeler uygulanmaya başlanır.
8. Hafta
Uygulama
Gereken uygulamalar geliştirilir
9. Hafta
Uygulama
Gereken uygulamalar geliştirilir. (devam)
10. Hafta
Uygulama
Gereken uygulamalar geliştirilir. (devam)
11. Hafta
Test ve Doğrulama
Sistemin gizliliği, bütünlüğü ve kullanılabilirliği test edilir.
12. Hafta
Dokümantasyon
Rapor hazırlanır.
13. Hafta
Dokümantasyon
Rapor hazırlanır.(Devam)
14. Hafta
Ön değerlendirme ve Test
Bitirme Projesi teslimi öncesi değerlendirme için raporun proje danışmanına teslimi gerçekleşir.
15. Hafta
Projenin sonuçlandırılması için danışmanı ile Toplantı ve tartışma
Proje danışmanının ilk taslak üzerinden geribildirim ve yorumlarını iletmesi. Öğrencin yorumlara göre raporu ve projeyi revize ettikten sonra komite üyelerine sunmak üzere raporu yazdırması. Tüm komite üyelerine 1 er adet olacak şekilde (sert kapak ve renkli çıktıya gerek bulunmamaktadır) 3 basılı raporu teslim etmeleri için son hafta.
16. Hafta
Proje Sunumu
Belirlenen sunum tarihinde ekip üyeleri gerekli ekipman ile ilgili sunum salonunda bulunmak zorundadırlar.
17. Hafta
Bitirme Projesinin bölüme teslimi
Öğrenciler sunumda verilen düzeltmeleri yaptıktan sonra, 2 adet karton kapaklı tezi ilgili komite üyelerine imzalatıp daha sonra bölüme teslim etmekle yükümlüdürler. Teslim içeriği: 2 Tez kitabı ve iki CD (tüm doküman ve kodları içermelidir.)
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
50
Sunum
1
50
ÖÇ-1
Proje konusu belirlenmesi.
ÖÇ-2
Proje Danışmanı belirlenmesi.
ÖÇ-3
Uygun literatür taramasının tamamlanması.
ÖÇ-4
Taslak önerinin hazırlanması için yapılan ön çalışma ve Proje önerisi hazırlama.
ÖÇ-5
Hazırlanan projenin sunumu.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.