Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Matematik ve Bilgisayar Bilimleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yöneylem Araştırması

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MB0042 Yöneylem Araştırması 2/2/0 SA Türkçe 5
Dersin Amacı
Gerçek yaşam problemlerinin modelini kurmak, kurulan modelin Bilgisayar Paket Programları (MATLAB, Phyton ve Excel Solver) yardımıyla çözümünü elde etmek. Kurulan Modelin ve çözümünü analiz etmek ve yorumlamak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Ozan KOCADAĞLI
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 17:00 - 18:50, CATsV3.0 Meetings Cuma, 11:00 - 12:50, CATsV3.0 Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 10:00-11:00 CATsV3.0 Sohbet odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü veYazılı Anlatım, Bilgisayar Paket Programları Yardmıyla Modelleme ve Çözüm
Temel Kaynaklar

1.    Cinemre, N. (2011) Yöneylem Araştırması, Evrim Yayınevi, 2. Basım, İstanbul..

2.    Özel Kadılar, G. (2020). Stokastik Süreçler ve R Uygulamaları, Seçkin Yayınları, Ankara.

3.    Öztürk, F. ve Özbek L. (2004) Matematiksel Modelleme ve Simulasyon, Gazi Kitapevi.

4.    Taha, H. (2010) Operations Research: An Introduction (9th Edition), Pearson.


         5. Sidney I. Resnick (2013) Adventures in Stochastic Processes, Springer.

Diğer Kaynaklar MATLAB

EXCEL

Phyton
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Doğrusal Programlamaya Giriş ve Model Kurulması Sözlü ve Yazılı Anlatım
2. Hafta Grafik Çözümü ve Karşılaşılan Özel Durumlar Sözlü ve Yazılı Anlatım
3. Hafta Simpleks Yöntem Sözlü ve Yazılı Anlatım ile Bilgisayar Paket Programları (MATLAB ve Excel Solver) yardımıyla Modelleme
4. Hafta Simpleks Yöntem Uygulamalarında Karşılaşılan Özel Durumlar Sözlü ve Yazılı Anlatım ile Bilgisayar Paket Programları (MATLAB ve Excel Solver) yardımıyla Modelleme
5. Hafta Dualite Kavramı: Dual Simpleks Çözüm Yöntemi Sözlü ve Yazılı Anlatım ile Bilgisayar Paket Programları (MATLAB ve Excel Solver) yardımıyla Modelleme
6. Hafta Duyarlılık Analizi Sözlü ve Yazılı Anlatım ile Bilgisayar Paket Programları (MATLAB ve Excel Solver) yardımıyla Modelleme
7. Hafta Proje 1: Portföy Optimizasyonu Sözlü ve Yazılı Anlatım ile Bilgisayar Paket Programları (MATLAB ve Excel Solver) yardımıyla Modelleme
8. Hafta Karar Kuramına Giriş ve Belirsizlik Altında Karar Verme Sözlü ve Yazılı Anlatım ile Bilgisayar Paket Programları (MATLAB ve Excel Solver) yardımıyla Modelleme
9. Hafta Risk Altında Karar Verme ve Bayes Yaklaşımı Sözlü ve Yazılı Anlatım ile Bilgisayar Paket Programları (MATLAB ve Excel Solver) yardımıyla Modelleme
10. Hafta Oyun Teorisi: Grafik Yöntemle Çözüm Sözlü ve Yazılı Anlatım
11. Hafta Oyun Teorisi: Simpleks Yöntemle Çözüm Sözlü ve Yazılı Anlatım ile Bilgisayar Paket Programları (MATLAB ve Excel Solver) yardımıyla Modelleme
12. Hafta Simülasyona Giriş ve Olasılık Dağılımlarından RasgeleSayı Üretilmesi Sözlü ve Yazılı Anlatım ile Bilgisayar Paket Programları (MATLAB ve Excel Solver) yardımıyla Modelleme
13. Hafta Poisson Süreci Sözlü ve Yazılı Anlatım ile Bilgisayar Paket Programları (MATLAB ve Excel Solver) yardımıyla Modelleme
14. Hafta Proje 2: Karar, Oyun Teorisi veya Poisson Süreci ile Sistem Modellemesi Sözlü ve Yazılı Anlatım ile Bilgisayar Paket Programları (MATLAB ve Excel Solver) yardımıyla Modelleme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 2 40
Final 1 60


ÖÇ-1Doğrusal programlama modelini kurar ve Bilgisayar Paket Programları yardımıyla çözüm yapabilir
ÖÇ-2Simpleks yöntemle oluşturulan modeller üzerinden duyarlılık analizi gerçekleştirebilir
ÖÇ-3Karar ve Oyun Kuramları yardımıyla modelleme geçekleştirip, Bilgisayar Paket Programları yardımıyla çözüm sağlayabilir
ÖÇ-4Simülasyon yöntemleriyle reasgele sayı üretebilir
ÖÇ-5Poisson Sürecini Modelleyebilir
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5