Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Matematik ve Bilgisayar Bilimleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Matematik Tarihi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MB0046 Matematik Tarihi 2/2/0 SA Türkçe 5
Dersin Amacı
Matematik tarihini öğrenmekle birlikte matematiği Matematik yapan nedir? sorusuna cevap aramak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar


1.    Carl B.Boyer, A History of Mathematics

2.     National Council of Teachers of Mathematics, Historical Topics for the Mathematics Classroom, Thirty-first Yearbook, Washington, D.C.1969

3.     Dirk J.Stuik, Kısa Matematik Tarihi, Çev:Yıldız Silier, Doruk Yayıncılık, 2002

4.     Lütfi Göker, Fen Bilimleri Tarihi ve Türk-İslam Bilginlerinin Yeri, MEB,1998

5.     B.L.Van Der Waerden, Bilimin Uyanışı, Eski Mısır, Babilonya ve Eski Yunan Matematiği, Türk Mat. Der.Yay.1994

6.     Alberto A.Martinez, The Cult of Pythagoras, University of Pittsburgh Press,2012, Simon Singh, The Code Book The secret history of Codes and Code-Breaking,Fourth Estate, London

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Eski Babil, Hint, Mısır matematiği
2. Hafta Thales, Pisagor, Öklid, Arşimet
3. Hafta Cebir Tarihi
4. Hafta Al-Khwarizmi, Ömer Hayyam
5. Hafta Matematik Sembollerin Tarihi
6. Hafta İşlem sembollerinin orijini
7. Hafta Sıfırın tarihi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Geometri Tarihi
10. Hafta Öklid, Dekart, Riemann
11. Hafta Nümerik hasap ve hesaplayıcıların tarihi
12. Hafta Analiz tarihi
13. Hafta Kod ve şifreleme tarihi
14. Hafta Matematik Felsefesi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1I. Matematik Tarihinin önemini kavrar.
ÖÇ-2II. Matematiğin temellerini öğrenir.
ÖÇ-3III. Babil, Hint ve Mısır matematiğini bilir.
ÖÇ-4IV. Matematik semboller tarihini ve işlem işaretlerinin temelini öğrenir.
ÖÇ-5V. Sayısal Hesaplama, Geometri ve Cebir Tarihini bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5