Matematik tarihini öğrenmekle birlikte matematiği Matematik yapan nedir? sorusuna cevap aramak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
1. Carl B.Boyer, A History of Mathematics
2. National Council of Teachers of Mathematics, Historical Topics for the Mathematics Classroom, Thirty-first Yearbook, Washington, D.C.1969
3. Dirk J.Stuik, Kısa Matematik Tarihi, Çev:Yıldız Silier, Doruk Yayıncılık, 2002
4. Lütfi Göker, Fen Bilimleri Tarihi ve Türk-İslam Bilginlerinin Yeri, MEB,1998
5. B.L.Van Der Waerden, Bilimin Uyanışı, Eski Mısır, Babilonya ve Eski Yunan Matematiği, Türk Mat. Der.Yay.1994
6. Alberto A.Martinez, The Cult of Pythagoras, University of Pittsburgh Press,2012, Simon Singh, The Code Book The secret history of Codes and Code-Breaking,Fourth Estate, London
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Eski Babil, Hint, Mısır matematiği
2. Hafta
Thales, Pisagor, Öklid, Arşimet
3. Hafta
Cebir Tarihi
4. Hafta
Al-Khwarizmi, Ömer Hayyam
5. Hafta
Matematik Sembollerin Tarihi
6. Hafta
İşlem sembollerinin orijini
7. Hafta
Sıfırın tarihi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Geometri Tarihi
10. Hafta
Öklid, Dekart, Riemann
11. Hafta
Nümerik hasap ve hesaplayıcıların tarihi
12. Hafta
Analiz tarihi
13. Hafta
Kod ve şifreleme tarihi
14. Hafta
Matematik Felsefesi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
I. Matematik Tarihinin önemini kavrar.
ÖÇ-2
II. Matematiğin temellerini öğrenir.
ÖÇ-3
III. Babil, Hint ve Mısır matematiğini bilir.
ÖÇ-4
IV. Matematik semboller tarihini ve işlem işaretlerinin temelini öğrenir.
ÖÇ-5
V. Sayısal Hesaplama, Geometri ve Cebir Tarihini bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.