Bu derste girişim, girişimci kavramlarıyla ilgili konuların öğrenilmesi, girişimcilikteki anahtar kavramların açıklanması ve teorik çerçeveyle günlük hayattaki uygulamalar arasında bir köprü kurmak amaçlanmaktadır.
Öğrencilerin girişim projelerini kavramsal boyutun bir adım ötesine geçerek gerçek hayatta uygulanabilir hale getirebilmeleri ve girişimcilik özgüveni kazanmaları hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
Derse devam ve projelere aktıf katılım zorunludur.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Murat ATİLAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 09:00-10:45
Perşembe 11:00-12:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Murat Atilan -- her pzt 10-12 arası CATS İKÜ ile
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Konu anlatımı ve Uygulama
Temel Kaynaklar
- Ders Notları
Diğer Kaynaklar
· - Yalın Yeni Girişim, (The Lean Start-up), Eric Ries
· - İş Modeli üretimi, Yves Pigneur, Alexander Osterwalder
IV.Bir iş fikrini geliştirebilecek temel adımları öğrenir ve fikrini girişime dönüştürebilir.
ÖÇ-5
V.Uygulamalı çalışmalar ve örnek olaylarla iş fikrinin (pazar araştırma, pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finansal plan) iş planlarının temel unsurlarını hazırlayabilir.
ÖÇ-6
VI.İş planının yazılması ve sunulmasını uygulamalı olarak öğrenir.
ÖÇ-7
VII.Yeni bir girişim için gereken stratejik kaynaklar ve KOSGEB girişimci destekleri hakkında bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.