SAP-ABAP Programlama II (Advanced Business Application Programming) dersinin amacı, öğrencilere ABAP programlama dilinin orta-ileri düzey ilke ve yöntemlerini öğretmek ve bu yöntemleri kullanarak SAP ERP üzerinde program, rapor, fonksiyon, uygulama ve ekran geliştirmeleri yaptırmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Veri tabanı verilerini değiştirmek için SQL işlemleri
Uygulama
3. Hafta
LUW konseptinin incelenmesi ve Enqueue mekanizmaları
Uygulama
4. Hafta
ABAP veri tiplerine derinlemesine bakış ve güncelleme teknolojileri
Uygulama
5. Hafta
Analiz ve UML tasarımı, Sınıf ve nesnelerin incelenmesi
Uygulama
6. Hafta
Inheritance, Arayüzler, Events, Exception ve Global Sınıf ve Arayüzler’in incelenmesi
Uygulama
7. Hafta
ABAP Nesne Programlamaya Dayalı Örnekler
Uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Enhancements Enhancing Dictionary elements
Uygulama
10. Hafta
Customer Exits, Business Add Ins (BAdIs)
Uygulama
11. Hafta
Implicit and Explicit Enhancements, Enhancement Framework
Uygulama
12. Hafta
ABAP ile WebDynpro geliştirmeye genel bakış
Uygulama
13. Hafta
WebDynpro Bileşenleri, pencere ve görünümlerinin incelenmesi
Uygulama
14. Hafta
WebDynpro denetleyicileri ve kullanıcı arayüzüne genel bakış ve örnek uygulama geliştirme
Uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Projeler
1
20
Final
1
45
ÖÇ-1
SAP ABAP genel standartlarını öğrenir.
ÖÇ-2
SAP ABAP üzerinde geliştirme işlemleri yapar.
ÖÇ-3
ABAP’ı diğer programlara dillerinden ayıran yapı hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-4
SAP’nin yoğun kullanılan tablo ve yapılarını öğrenir.
ÖÇ-5
SAP ABAP ile orta-ileri düzey uygulamalar geliştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri saptar, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını anlar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır.
PÇ-5
Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır.
PÇ-6
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
PÇ-7
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
PÇ-8
Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ-11
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır.