|
Dersin Amacı |
Günümüz çevre problemlerine karşı mikrobiyoloji, bitki biyoteknolojisi ve hayvan biyoteknolojisi yaklaşımları dahilinde uygulanabilecek metod ve yaklaşımların etik kavramları ile birlikte tartışılması |
Ön Koşullar |
- |
Eş Koşullar |
- |
Özel Koşullar |
- |
Öğretim Üyeleri |
Dr. Öğr. Üyesi Alp Ayan |
Asistanlar |
- |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Ders bu dönem açılmamıştır. |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Haftaiçi hergün Dr. Öğr. Üyesi Alp Ayan Ofisi |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
-Öğretim üyesi ve öğrenci merkezli anlatım, tartışma |
Temel Kaynaklar |
-Çevre Mikrobiyolojisi ve Biyoteknoloji - Atlas Akademi - Prof. Dr. Ali Ünyayar |
Diğer Kaynaklar |
-Öğretim üyesi ders slaytları |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Çevresel Biyoteknolojiye Giriş |
Sözlü anlatım ve literatür tartışması |
2. Hafta |
Çevresel Mikrobiyoloji (Toprak) |
Sözlü anlatım ve literatür tartışması |
3. Hafta |
Çevresel Mikrobiyoloji (Su ve Hava) |
Sözlü anlatım ve literatür tartışması |
4. Hafta |
Çecresel Mikrobiyolojide Metod ve Uygulamalar |
Sözlü anlatım ve literatür tartışması |
5. Hafta |
Sürdürülebilir Tarım ve Çevre için Faydalı Mikroorganizmalar |
Sözlü anlatım ve literatür tartışması |
6. Hafta |
Fitoremediasyon |
Sözlü anlatım ve literatür tartışması |
7. Hafta |
Katı Atık Uzaklaştırma ve Yönetimi |
Sözlü anlatım ve literatür tartışması |
8. Hafta |
Pest Kontrolünde Biyolojik Metodlar |
Sözlü anlatım ve literatür tartışması |
9. Hafta |
Alg Biyoteknolojisi |
Sözlü anlatım ve literatür tartışması |
10. Hafta |
Bitki Biyoteknolojisinde Konseptler |
Sözlü anlatım ve literatür tartışması |
11. Hafta |
Hayvan Biyoteknolojisi |
Sözlü anlatım ve literatür tartışması |
12. Hafta |
Akuakültür Biyoteknolojisi |
Sözlü anlatım ve literatür tartışması |
13. Hafta |
Sürdürülebilir Endüstride Biyoteknoloji |
Sözlü anlatım ve literatür tartışması |
14. Hafta |
Çevresel Biyoteknolojide Etik Sorunlar |
Sözlü anlatım ve literatür tartışması |
15. Hafta |
|
|
16. Hafta |
|
|
17. Hafta |
|
|
ÖÇ-1 | ÖÇ-1 Çevresel sorunlara karşı biyoteknolojik yaklaşımları kavramak. | ÖÇ-2 | ÖÇ-2 Çevresel biyoteknoloji uygulamalarında mikrobiyolojik yaklaşımları kavramak | ÖÇ-3 | ÖÇ-3 Çevresel sorunlara karşı fitoremediasyon yöntemlerini kavramak | ÖÇ-4 | ÖÇ-4 Sürdürülebilir tarım, endüstri ve çevre kavramları hakkında fikir sahibi olmak | ÖÇ-5 | ÖÇ-5 Çevresel biyoteknolojinin etik boyutu hakkında fikir yürütmek |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme. | PÇ-2 | Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi. | PÇ-3 | Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi. | PÇ-4 | Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi. | PÇ-5 | Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma. | PÇ-6 | Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi. | PÇ-7 | Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme. | PÇ-8 | Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi | PÇ-9 | Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi. | PÇ-10 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme. | PÇ-11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. | PÇ-12 | Kalite konularında bilinç sahibi olabilme. | PÇ-13 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme. |
|